La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
These first reflections about the teaching practices carried out in the development of the first semester experienced from the subject called Social Work II of an annual nature in the Bachelor's Degree in Social Work; within the framework of social, preventive and mandatory isolation measure...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
Lenguaje: | Español Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/794 |
Aporte de: |
id |
I62-R168-rediunlu-794 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
institution_str |
I-62 |
repository_str |
R-168 |
collection |
REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
language |
Español Español |
topic |
Prácticas de enseñanza ERDE TICs Formación profesional en trabajo social Enseñanza remota de emergencia COVID-19 Pandemia ASPO Aislamiento social preventivo y obligatoria Educación superior |
spellingShingle |
Prácticas de enseñanza ERDE TICs Formación profesional en trabajo social Enseñanza remota de emergencia COVID-19 Pandemia ASPO Aislamiento social preventivo y obligatoria Educación superior Flores, Noemí A. Godoy, Natalia C. La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
topic_facet |
Prácticas de enseñanza ERDE TICs Formación profesional en trabajo social Enseñanza remota de emergencia COVID-19 Pandemia ASPO Aislamiento social preventivo y obligatoria Educación superior |
description |
These first reflections about the teaching practices carried out in the development of
the first semester experienced from the subject called Social Work II of an annual nature in
the Bachelor's Degree in Social Work; within the framework of social, preventive and
mandatory isolation measures due to the pandemic by COVID-19. They have the sense of
recognizing and trying to reflect from analytical categories that allow us to account for a
first theoretical approach to understand the possibility of framing the experience referred to
in a certain model called Remote Emergency Teaching (ERT), which is not therefore
definitive. Constitute a reflective return in Donald Schön (1992) terms regarding teaching
practices, in this article, we will focus on the theoretical and workshop instances, spaces
where the different types of interconnection were deployed that confronted us with various
challenges/changes regarding our teaching role, and in particular in the learning process of
the students in relation to the impact of information and communication technologies
(ICTs) were deployed. |
format |
Article Artículo Artículo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
author |
Flores, Noemí A. Godoy, Natalia C. |
author_facet |
Flores, Noemí A. Godoy, Natalia C. |
author_sort |
Flores, Noemí A. |
title |
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
title_short |
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
title_full |
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
title_fullStr |
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
title_full_unstemmed |
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
title_sort |
la formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia" |
publisher |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales |
publishDate |
2020 |
url |
http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/794 |
work_keys_str_mv |
AT floresnoemia laformacionprofesionalentrabajosocialenmodoensenanzaremotodeemergencia AT godoynataliac laformacionprofesionalentrabajosocialenmodoensenanzaremotodeemergencia |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820546279702528 |