La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"

These first reflections about the teaching practices carried out in the development of the first semester experienced from the subject called Social Work II of an annual nature in the Bachelor's Degree in Social Work; within the framework of social, preventive and mandatory isolation measure...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Flores, Noemí A., Godoy, Natalia C.
Formato: Artículo Artículo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion 
Lenguaje:Español
Español
Publicado: Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales 2020
Materias:
Acceso en línea:http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/794
Aporte de:
id I62-R168-rediunlu-794
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Luján (UNLu)
institution_str I-62
repository_str R-168
collection REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu)
language Español
Español
topic Prácticas de enseñanza
ERDE
TICs
Formación profesional en trabajo social
Enseñanza remota de emergencia
COVID-19
Pandemia
ASPO
Aislamiento social preventivo y obligatoria
Educación superior
spellingShingle Prácticas de enseñanza
ERDE
TICs
Formación profesional en trabajo social
Enseñanza remota de emergencia
COVID-19
Pandemia
ASPO
Aislamiento social preventivo y obligatoria
Educación superior
Flores, Noemí A.
Godoy, Natalia C.
La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
topic_facet Prácticas de enseñanza
ERDE
TICs
Formación profesional en trabajo social
Enseñanza remota de emergencia
COVID-19
Pandemia
ASPO
Aislamiento social preventivo y obligatoria
Educación superior
description These first reflections about the teaching practices carried out in the development of the first semester experienced from the subject called Social Work II of an annual nature in the Bachelor's Degree in Social Work; within the framework of social, preventive and mandatory isolation measures due to the pandemic by COVID-19. They have the sense of recognizing and trying to reflect from analytical categories that allow us to account for a first theoretical approach to understand the possibility of framing the experience referred to in a certain model called Remote Emergency Teaching (ERT), which is not therefore definitive. Constitute a reflective return in Donald Schön (1992) terms regarding teaching practices, in this article, we will focus on the theoretical and workshop instances, spaces where the different types of interconnection were deployed that confronted us with various challenges/changes regarding our teaching role, and in particular in the learning process of the students in relation to the impact of information and communication technologies (ICTs) were deployed.
format Article
Artículo
Artículo
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion 
author Flores, Noemí A.
Godoy, Natalia C.
author_facet Flores, Noemí A.
Godoy, Natalia C.
author_sort Flores, Noemí A.
title La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
title_short La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
title_full La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
title_fullStr La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
title_full_unstemmed La formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
title_sort la formación profesional en trabajo social en modo "enseñanza remoto de emergencia"
publisher Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
publishDate 2020
url http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/794
work_keys_str_mv AT floresnoemia laformacionprofesionalentrabajosocialenmodoensenanzaremotodeemergencia
AT godoynataliac laformacionprofesionalentrabajosocialenmodoensenanzaremotodeemergencia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820546279702528