The game as a teaching resource for students with special needs
This paper discusses the benefits of practicing Physical Education for students with special educational needs, and the use of the game as a teaching resource to help these students to improve relations with others and promote their integration into classes Physical Education. On the other hand, it...
Guardado en:
| Autores principales: | Bautista-Vallejo, José M.; Universidad de Huelva, Garrido Gómez, Isaac; Ayuntamiento de Villalba del Alcor - Huelva. Universidad de Huelva., Espigares-Pinazo, Manuel J.; Universidad Internacional de la Rioja. |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Humanidades, Instituto de Investigaciones en Educación
2018
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unne.edu.ar/index.php/riie/article/view/4239 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Propuesta didáctica para el desarrollo de repertorios básicos de atención y memoria en niñas y niños con síndrome de down integrados al aula regular
por: Serna Jaramillo, Adriana Juliet, et al.
Publicado: (2009) -
Educational response to the diversity of the student body. Discourses and practices
por: Granata, María Luisa
Publicado: (2009) -
La inclusión educativa: Una tarea que le compete a toda una sociedad
por: Ronald Soto Calderón
Publicado: (2003) -
Schools and special needs : issues of innovation and inclusion /
por: Dyson, Alan
Publicado: (2000) -
Special Education Teacher
por: Ellyn Sanna
Publicado: (2003)