Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
This paper aims to explore empirically the potential influence that presidential elec-toral campaigns may exert on the develop-ment of voting decisions. Three dimensions of this problem are analysed: the most effective communication resources of a campaign considering the psychology of vot...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Belgrano. Facultad de Humanidades
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4814 |
Aporte de: |
id |
I36-R142-123456789-4814 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad de Belgrano |
institution_str |
I-36 |
repository_str |
R-142 |
collection |
Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB) |
language |
Español |
topic |
presidential electoral campaign voting decision opinion polls encuestas de opinión campaña decisión de voto |
spellingShingle |
presidential electoral campaign voting decision opinion polls encuestas de opinión campaña decisión de voto García Beaudoux, V. D’Adamo, O. Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
topic_facet |
presidential electoral campaign voting decision opinion polls encuestas de opinión campaña decisión de voto |
description |
This paper aims to explore empirically the
potential influence that presidential elec-toral campaigns may exert on the develop-ment of voting decisions. Three dimensions
of this problem are analysed: the most
effective communication resources of a
campaign considering the psychology of
voting, the capacity of campaigns to pro-duce changes on the voting decision and the
role of pre-election opinion polls on voters’
decisions. The obtained data indicate that in
their reconstructed memory of the cam-paigns, the subjects give considerable im-portance to television messages and recog-nize that the campaign affects their initial
voting decision. For a significant proportion
of voters, the results of opinion polls pub-lished during the campaign do have an
effect on voting decisions. |
format |
Article |
author |
García Beaudoux, V. D’Adamo, O. |
author_facet |
García Beaudoux, V. D’Adamo, O. |
author_sort |
García Beaudoux, V. |
title |
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
title_short |
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
title_full |
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
title_fullStr |
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
title_full_unstemmed |
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
title_sort |
campañas electorales y sus efectos sobre el voto . análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina |
publisher |
Universidad de Belgrano. Facultad de Humanidades |
publishDate |
2015 |
url |
http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4814 |
work_keys_str_mv |
AT garciabeaudouxv campanaselectoralesysusefectossobreelvotoanalisisdelacampanaelectoralpresidencial2003enargentina AT dadamoo campanaselectoralesysusefectossobreelvotoanalisisdelacampanaelectoralpresidencial2003enargentina |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820529238245377 |