Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina

This paper aims to explore empirically the potential influence that presidential elec-toral campaigns may exert on the develop-ment of voting decisions. Three dimensions of this problem are analysed: the most effective communication resources of a campaign considering the psychology of vot...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: García Beaudoux, V., D’Adamo, O.
Formato: Artículo
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano. Facultad de Humanidades 2015
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4814
Aporte de:
id I36-R142-123456789-4814
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic presidential electoral
campaign
voting decision
opinion polls
encuestas de opinión
campaña
decisión de voto
spellingShingle presidential electoral
campaign
voting decision
opinion polls
encuestas de opinión
campaña
decisión de voto
García Beaudoux, V.
D’Adamo, O.
Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
topic_facet presidential electoral
campaign
voting decision
opinion polls
encuestas de opinión
campaña
decisión de voto
description This paper aims to explore empirically the potential influence that presidential elec-toral campaigns may exert on the develop-ment of voting decisions. Three dimensions of this problem are analysed: the most effective communication resources of a campaign considering the psychology of voting, the capacity of campaigns to pro-duce changes on the voting decision and the role of pre-election opinion polls on voters’ decisions. The obtained data indicate that in their reconstructed memory of the cam-paigns, the subjects give considerable im-portance to television messages and recog-nize that the campaign affects their initial voting decision. For a significant proportion of voters, the results of opinion polls pub-lished during the campaign do have an effect on voting decisions.
format Article
author García Beaudoux, V.
D’Adamo, O.
author_facet García Beaudoux, V.
D’Adamo, O.
author_sort García Beaudoux, V.
title Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
title_short Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
title_full Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
title_fullStr Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
title_full_unstemmed Campañas electorales y sus efectos sobre el voto . Análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
title_sort campañas electorales y sus efectos sobre el voto . análisis de la campaña electoral presidencial 2003 en argentina
publisher Universidad de Belgrano. Facultad de Humanidades
publishDate 2015
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4814
work_keys_str_mv AT garciabeaudouxv campanaselectoralesysusefectossobreelvotoanalisisdelacampanaelectoralpresidencial2003enargentina
AT dadamoo campanaselectoralesysusefectossobreelvotoanalisisdelacampanaelectoralpresidencial2003enargentina
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820529238245377