Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges /

La integración sensorial es la capacidad que posee el sistema nervioso central de interpretar y organizar las informaciones captadas por los diversos órganos sensoriales del cuerpo. La teoría de la integración sensorial fue creada para abordar problemas de aprendizaje en los niños. Es un enfoque ter...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ayres, A. Jean
Autor Corporativo: Pediatric Therapy Network
Otros Autores: Robbins, Jeff, 1941-
Formato: Libro
Lenguaje:Inglés
Publicado: Los Angeles, C.A. : WPS, c2005.
Edición:25th anniversary ed., rev. and updated /
Materias:
Aporte de:Registro referencial: Solicitar el recurso aquí
LEADER 03597cam a2200277 a 4500
003 AR-SmUSM
005 20200918114758.0
008 040927s2005 caua b 001 0 eng
020 |a 9780874244373 (pbk.) 
040 |a DLC  |c DLC  |d ICRM 
082 0 |a 618.928  |b A985 2005  |2 22 
100 1 |a Ayres, A. Jean.  |9 29611 
245 1 0 |a Sensory integration and the child :  |b understanding hidden sensory challenges /  |c by A. Jean Ayres, with assistance from Jeff Robbins. 
250 |a 25th anniversary ed., rev. and updated /   |b by Pediatric Therapy Network ; photographs by Shay McAtee. 
260 |a Los Angeles, C.A. :  |b WPS,  |c c2005. 
300 |a xi, 211 p. :  |b il. ;  |c 24 cm. 
504 |a Incluye referencias bibliográficas e índice. 
505 0 |a Part I: Sensory integration and the brain: Chapter 1: What is sensory integration: an introduction to the concept ; Chapter 2: Whatching sensory integration develop: the development of sensory integration from infancy to middle childhood ; Chapter 3: The nervous system within: understanding how the brain works and the importance of sensation -- Part II: Sensory integrative dysfunction ; Chapter 4: What is sensory integrative dysfunction: symptoms, causes and levels ; Chapter 5: Disorders involving the vestibular system: the sense of movement and how it influences the development of many skills ; Chapter 6: Developmental dyspraxia: tha process of learning new motor skills an why this is hard for some children ; Chapter 7: Tactile defensiveness: the sense of touch and why some children are more sensitive than others ; Chapter 8: Visual perception and auditory language disorders: the perception of sight and sound and its relationship to learning an language ; Chapter 9: The child with autism: understanding the special sensory integration needs and challenges associated with this diagnosis -- Part III: What can be done about the problem ; Chapter 10: Assessment and intervention: how therapy using a sensory integration approach can help ; Chapter 11: What parents can do: how parents can help their children with sensory integrative dysfunction -- Appendix A: Chapter commentaries: chapter 1: Mary Schneider ; chapter 2: Susan H. Knox ; chapter 3: Shelly L. Lane ; chapter 4: Anita C. Bundy ; chapter 5: Jane A. Koomar ; chapter 6: Sharon A. Cermak ; chapter 7: Diane Parham ; chapter 8: Susanne Smith Roley ; chapter 9: Margaret L. Bauman ; chapter 10: Erna Imperatore Blanche ; chapter 11: Brian Erwin and Christine Hunsicker -- Appendix B: Literature reviews -- Appendix C: Therapeutic equipment -- Appendix D: Some questions parents ask and the answers. 
520 3 |a La integración sensorial es la capacidad que posee el sistema nervioso central de interpretar y organizar las informaciones captadas por los diversos órganos sensoriales del cuerpo. La teoría de la integración sensorial fue creada para abordar problemas de aprendizaje en los niños. Es un enfoque terapéutico creado por la terapeuta ocupacional estadounidense Jean Ayres, quien formuló esta teoría a partir de sus investigaciones y estableció también la evaluación y el tratamiento de las disfunciones de integración sensorial.  |c http://www.ibeaudry.com/s5/integracion-sensorial/. 
650 7 |a Desarrollo del niño.  |9 3201 
650 7 |a TERAPIA OCUPACIONAL.  |2 dcs  |9 28912 
700 1 |a Robbins, Jeff,  |d 1941-  |9 29612 
710 2 |a Pediatric Therapy Network.  |9 29613 
942 |2 ddc  |c LIBRO 
999 |c 25502  |d 25502 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 618_928000000000000_A985_2005  |7 0  |8 GRAL  |9 35489  |a ICRM  |b ICRM  |d 2014-09-09  |e Compra  |l 0  |o 618.928 A985 2005  |p C0029  |r 2014-09-09  |y LIBRO