Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto

The issue leading this investigation means how to connect Artistic Studies and Social Commitment in the courses of studies of the Transdepartamental Area of Art Criticism of the UNA (National University of Art). The procedure involves finding experiences performed or on course at higher levels of ed...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Vassallo, María Sofía (dir.)
Otros Autores: Antequera, Verónica
Formato: Proyecto de investigación
Lenguaje:Español
Publicado: 2016
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/594
Aporte de:
id I69-R17556777-594
record_format dspace
institution Universidad Nacional de las Artes
institution_str I-69
repository_str R-175
collection Repositorio Institucional de la Universidad Nacional de las Artes (UNA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Sustentabilidad
Financiamiento
Organizaciones sociales
Pedagogía emancipatoria
Aprendizaje-servicio
Educación
Estética
Crítica
spellingShingle Sustentabilidad
Financiamiento
Organizaciones sociales
Pedagogía emancipatoria
Aprendizaje-servicio
Educación
Estética
Crítica
Vassallo, María Sofía (dir.)
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
topic_facet Sustentabilidad
Financiamiento
Organizaciones sociales
Pedagogía emancipatoria
Aprendizaje-servicio
Educación
Estética
Crítica
description The issue leading this investigation means how to connect Artistic Studies and Social Commitment in the courses of studies of the Transdepartamental Area of Art Criticism of the UNA (National University of Art). The procedure involves finding experiences performed or on course at higher levels of education and analyzing cases selected on the grounds of impact and sustainability. Moreover, data collection will be conducted on various financing lines for this sort of practices and on social organizations with problems which can be assisted by the knowledge produced in the Art Criticism courses of study. Finally, new proposals will be designed to be effectively put into practice. The theoretical framework of this project has three fundamental pillars: Emancipatory Pedagogy (Jacques Ranciere), the learning-service proposal and the notion of reading developed by Michelle Petit and Graciela Montes. Its aim is to enable the institutionalization of sustained university learning-service experiences in Art Criticism.
author2 Antequera, Verónica
author_facet Antequera, Verónica
Vassallo, María Sofía (dir.)
format Proyecto de investigación
author Vassallo, María Sofía (dir.)
author_sort Vassallo, María Sofía (dir.)
title Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
title_short Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
title_full Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
title_fullStr Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
title_full_unstemmed Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
title_sort formación artística y compromiso social. estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - proyecto
publishDate 2016
url http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/594
work_keys_str_mv AT vassallomariasofiadir formacionartisticaycompromisosocialestudiodecasosydisenodenuevaspropuestasproyecto
AT vassallomariasofiadir artisticstudiesandsocialcommitmentcasestudyanddesignofnewproposals
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820553464545281