Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto
The issue leading this investigation means how to connect Artistic Studies and Social Commitment in the courses of studies of the Transdepartamental Area of Art Criticism of the UNA (National University of Art). The procedure involves finding experiences performed or on course at higher levels of ed...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Proyecto de investigación |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/594 |
Aporte de: |
id |
I69-R17556777-594 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de las Artes |
institution_str |
I-69 |
repository_str |
R-175 |
collection |
Repositorio Institucional de la Universidad Nacional de las Artes (UNA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Sustentabilidad Financiamiento Organizaciones sociales Pedagogía emancipatoria Aprendizaje-servicio Educación Estética Crítica |
spellingShingle |
Sustentabilidad Financiamiento Organizaciones sociales Pedagogía emancipatoria Aprendizaje-servicio Educación Estética Crítica Vassallo, María Sofía (dir.) Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
topic_facet |
Sustentabilidad Financiamiento Organizaciones sociales Pedagogía emancipatoria Aprendizaje-servicio Educación Estética Crítica |
description |
The issue leading this investigation means how to connect Artistic Studies and Social Commitment in the courses of studies of the Transdepartamental Area of Art Criticism of the UNA (National University of Art). The procedure involves finding experiences performed or on course at higher levels of education and analyzing cases selected on the grounds of impact and sustainability. Moreover, data collection will be conducted on various financing lines for this sort of practices and on social organizations with problems which can be assisted by the knowledge produced in the Art Criticism courses of study. Finally, new proposals will be designed to be effectively put into practice. The theoretical framework of this project has three fundamental pillars: Emancipatory Pedagogy (Jacques Ranciere), the learning-service proposal and the notion of reading developed by Michelle Petit and Graciela Montes. Its aim is to enable the institutionalization of sustained university learning-service experiences in Art Criticism. |
author2 |
Antequera, Verónica |
author_facet |
Antequera, Verónica Vassallo, María Sofía (dir.) |
format |
Proyecto de investigación |
author |
Vassallo, María Sofía (dir.) |
author_sort |
Vassallo, María Sofía (dir.) |
title |
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
title_short |
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
title_full |
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
title_fullStr |
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
title_full_unstemmed |
Formación artística y compromiso social. Estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - Proyecto |
title_sort |
formación artística y compromiso social. estudio de casos y diseño de nuevas propuestas - proyecto |
publishDate |
2016 |
url |
http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/594 |
work_keys_str_mv |
AT vassallomariasofiadir formacionartisticaycompromisosocialestudiodecasosydisenodenuevaspropuestasproyecto AT vassallomariasofiadir artisticstudiesandsocialcommitmentcasestudyanddesignofnewproposals |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820553464545281 |