El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto

Since the gestation of modern cinema and its theorization -particularly the one that Bazin derives from their techniques conditions- , there is a long way to contemporary cinema. This path can be thought from the adoption and film processing by a series of technological changes. Given the current co...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Choi, Domin
Otros Autores: Rival, Silvina
Formato: Proyecto de investigación
Lenguaje:Español
Publicado: 2016
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/589
Aporte de:
id I69-R175-56777-589
record_format dspace
spelling I69-R175-56777-5892023-09-04T14:03:43Z El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto Cinema, Audiovisual and Technical Itineraries Choi, Domin Rival, Silvina Alarcón, María Fernanda Sastre, María Vallejo, Carlos Digitalización Teoría del cine Artes Audiovisuales Estética Historia del arte Filosofía Semiótica Since the gestation of modern cinema and its theorization -particularly the one that Bazin derives from their techniques conditions- , there is a long way to contemporary cinema. This path can be thought from the adoption and film processing by a series of technological changes. Given the current conditions that brings about the invention of new digital technology we will, initially, attempt mutations, it means, the new conditions imposed by the digitization of cinema in both its aesthetics and its mode of production and dissemination. That is, the emergence of this new technology not only allows the making of unusual images, and increasingly rapid change, but also enables new forms of production, distribution and access. This situation must be inserted into a broader theoretical and historical context, taking some elements of the philosophy of art, art history, aesthetic theory, film criticism and film theory. Desde la gestación del cine moderno y su teorización - particularmente la que lleva a cabo Bazin a partir de sus condiciones técnicas-, existe un largo recorrido hasta el cine contemporáneo. Este trayecto puede pensarse desde la adopción y procesamiento por parte del cine de una serie de transformaciones tecnológicas. Dada las actuales condiciones que trae aparejada la invención de nuevas tecnologías digitales deberemos, en un principio, revisar las mutaciones, vale decir, las nuevas condiciones que impone la digitalización del cine tanto en su estética como en su forma de producción y difusión. Es decir, la irrupción de esta nueva tecnología no sólo posibilita la confección de imágenes inéditas, y su cada vez más rápida transformación, sino también posibilita nuevas formas de producción, distribución y acceso. Esta coyuntura hay que insertarla en un contexto teórico e histórico más amplio, tomando algunos elementos de filosofía de la técnica, historia del arte, teoría estética, crítica cinematográfica y teorías del cine. 2016-12-01T18:51:09Z 2016-12-01T18:51:09Z 2015 Proyecto de investigación http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/589 spa application/pdf
institution Universidad Nacional de las Artes
institution_str I-69
repository_str R-175
collection Repositorio Institucional de la Universidad Nacional de las Artes (UNA)
language Español
topic Digitalización
Teoría del cine
Artes Audiovisuales
Estética
Historia del arte
Filosofía
Semiótica
spellingShingle Digitalización
Teoría del cine
Artes Audiovisuales
Estética
Historia del arte
Filosofía
Semiótica
Choi, Domin
El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
topic_facet Digitalización
Teoría del cine
Artes Audiovisuales
Estética
Historia del arte
Filosofía
Semiótica
description Since the gestation of modern cinema and its theorization -particularly the one that Bazin derives from their techniques conditions- , there is a long way to contemporary cinema. This path can be thought from the adoption and film processing by a series of technological changes. Given the current conditions that brings about the invention of new digital technology we will, initially, attempt mutations, it means, the new conditions imposed by the digitization of cinema in both its aesthetics and its mode of production and dissemination. That is, the emergence of this new technology not only allows the making of unusual images, and increasingly rapid change, but also enables new forms of production, distribution and access. This situation must be inserted into a broader theoretical and historical context, taking some elements of the philosophy of art, art history, aesthetic theory, film criticism and film theory.
author2 Rival, Silvina
author_facet Rival, Silvina
Choi, Domin
format Proyecto de investigación
author Choi, Domin
author_sort Choi, Domin
title El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
title_short El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
title_full El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
title_fullStr El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
title_full_unstemmed El cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - Proyecto
title_sort el cine, lo audiovisual y sus itinerarios técnicos - proyecto
publishDate 2016
url http://repositorio.una.edu.ar/handle/56777/589
work_keys_str_mv AT choidomin elcineloaudiovisualysusitinerariostecnicosproyecto
AT choidomin cinemaaudiovisualandtechnicalitineraries
_version_ 1846657090667413504