Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí

The motivation behind this essay can be stated, in general terms, by the question: ¿from which point of view can we build and make educational practices, in such a way that it does not make us falter the transforming power that education has? The building up of possible answers is far from easy, as...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ruggiano, Gianfranco
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva 2016
Materias:
Acceso en línea:http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr91/pr91.pdf
Aporte de:
id I67-R173pr91
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV)
institution_str I-67
repository_str R-173
collection RDD - Repositorio Documental y de Datos de la Universidad de Avellaneda (UNDAV)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Body
Subject
Education
Difference
Physical education
Corpo
Sujeito
Educação
Diferença
Educação Física
Cuerpo
Sujeto
Educación
Diferencia
Educación Física
spellingShingle Body
Subject
Education
Difference
Physical education
Corpo
Sujeito
Educação
Diferença
Educação Física
Cuerpo
Sujeto
Educación
Diferencia
Educación Física
Ruggiano, Gianfranco
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
description The motivation behind this essay can be stated, in general terms, by the question: ¿from which point of view can we build and make educational practices, in such a way that it does not make us falter the transforming power that education has? The building up of possible answers is far from easy, as it isn’t linearly that we can walk this conceptual territory in which I pose the question mark. To resolve the issues that appears from this point onwards, on a finished way, is not of my interest, neither the ones with which I have already encountered; moreover I admit that I lack some of the tools which could allow me to do it. I propose myself to draw some lines of thought about how to approach the difficulties that the field of education and particularly the physical education on present today, at least in Uruguay. I choose to throw into this space my own concerns and await with more patience and illusion, than conviction and certainties, the resonances that these ideas may have.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Ruggiano, Gianfranco
author_facet Ruggiano, Gianfranco
author_sort Ruggiano, Gianfranco
title Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
title_short Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
title_full Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
title_fullStr Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
title_full_unstemmed Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
title_sort cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
publisher Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva
publishDate 2016
url http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr91/pr91.pdf
work_keys_str_mv AT ruggianogianfranco cuerposujetoyeducacionfisicaunamiradaatravesdelespejoyunareflexionacercadeloqueencontrealli
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820551391510529