Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí
The motivation behind this essay can be stated, in general terms, by the question: ¿from which point of view can we build and make educational practices, in such a way that it does not make us falter the transforming power that education has? The building up of possible answers is far from easy, as...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr91/pr91.pdf |
Aporte de: |
id |
I67-R173pr91 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV) |
institution_str |
I-67 |
repository_str |
R-173 |
collection |
RDD - Repositorio Documental y de Datos de la Universidad de Avellaneda (UNDAV) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Body Subject Education Difference Physical education Corpo Sujeito Educação Diferença Educação Física Cuerpo Sujeto Educación Diferencia Educación Física |
spellingShingle |
Body Subject Education Difference Physical education Corpo Sujeito Educação Diferença Educação Física Cuerpo Sujeto Educación Diferencia Educación Física Ruggiano, Gianfranco Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
description |
The motivation behind this essay can be stated, in general terms, by the question: ¿from which point of view can we build and make educational practices, in such a way that it does not make us falter the transforming power that education has? The building up of possible answers is far from easy, as it isn’t linearly that we can walk this conceptual territory in which I pose the question mark. To resolve the issues that appears from this point onwards, on a finished way, is not of my interest, neither the ones with which I have already encountered; moreover I admit that I lack some of the tools which could allow me to do it. I propose myself to draw some lines of thought about how to approach the difficulties that the field of education and particularly the physical education on present today, at least in Uruguay. I choose to throw into this space my own concerns and await with more patience and illusion, than conviction and certainties, the resonances that these ideas may have. |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Ruggiano, Gianfranco |
author_facet |
Ruggiano, Gianfranco |
author_sort |
Ruggiano, Gianfranco |
title |
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
title_short |
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
title_full |
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
title_fullStr |
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
title_full_unstemmed |
Cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
title_sort |
cuerpo, sujeto y educación (física): una mirada a través del espejo, y una reflexión acerca de lo que encontré allí |
publisher |
Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva |
publishDate |
2016 |
url |
http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr91/pr91.pdf |
work_keys_str_mv |
AT ruggianogianfranco cuerposujetoyeducacionfisicaunamiradaatravesdelespejoyunareflexionacercadeloqueencontrealli |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820551391510529 |