¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?

Since 2008 when PRO party starts its management, there have been crutial security changes from the State of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA) involving, among other things, the creation of a Ministry of Security, a single center of command and control, the creation by Law of a local police...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Pérez Esquivel, Andrés
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva 2015
Materias:
PRO
Acceso en línea:http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr53/pr53.pdf
Aporte de:
id I67-R173-pr53
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV)
institution_str I-67
repository_str R-173
collection RDD - Repositorio Documental y de Datos de la Universidad de Avellaneda (UNDAV)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Policy
Planning
Planejamento
Seguridad
CABA
PRO
Políticas
Planificación
spellingShingle Policy
Planning
Planejamento
Seguridad
CABA
PRO
Políticas
Planificación
Pérez Esquivel, Andrés
¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
topic_facet Policy
Planning
Planejamento
Seguridad
CABA
PRO
Políticas
Planificación
description Since 2008 when PRO party starts its management, there have been crutial security changes from the State of the Autonomous City of Buenos Aires (CABA) involving, among other things, the creation of a Ministry of Security, a single center of command and control, the creation by Law of a local police enforcement and training institute, a center of urban CCTV monitoring, a judicial police and the creation of the Information System for Community Prevention of Crime and Violence (SIPREC), among other things. But while thismanagement has been providing a high budget growth to public security service, focusing primarily on the Metropolitan Police, has neutralized instances of inter agencies planning prevention policies, social investment has fallen to record levels and has ignored the claims that citizenship ago in victimization surveys. This introductory paper analyzes how, despite the advanced law, modern institutional diagrams and speeches, strategic planning of public security policies which, following the Constitution, should be carried out by the three branches of government, has been monopolized by the Executive, showing a logic of government with some issues, that highlights the shortcomings of the current security system monitoring and control in Buenos Aires.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Pérez Esquivel, Andrés
author_facet Pérez Esquivel, Andrés
author_sort Pérez Esquivel, Andrés
title ¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
title_short ¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
title_full ¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
title_fullStr ¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
title_full_unstemmed ¿Quién planifica el sistema de seguridad en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires?
title_sort ¿quién planifica el sistema de seguridad en la ciudad autónoma de buenos aires?
publisher Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva
publishDate 2015
url http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr53/pr53.pdf
work_keys_str_mv AT perezesquivelandres quienplanificaelsistemadeseguridadenlaciudadautonomadebuenosaires
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820551336984576