La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
The objective of this article is to briefly present our experience as auxiliary teachers of the subject of Community Nursing, of the Bachelor of Nursing, in the context of the COVID 19 pandemic, describing the process of reflection, revision and adaptation of pedagogical strategies and didactic r...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo acceptedVersion |
Lenguaje: | Español Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/779 |
Aporte de: |
id |
I62-R168-rediunlu-779 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
institution_str |
I-62 |
repository_str |
R-168 |
collection |
REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
language |
Español Español |
topic |
COVID-19 Enfermería comunitaria Proceso enseñanza-aprendizaje Virtualidad Proceso salud Enfermedad Atención y cuidado Community nursing Teaching-learning process Virtuality Health Disease Care and care process |
spellingShingle |
COVID-19 Enfermería comunitaria Proceso enseñanza-aprendizaje Virtualidad Proceso salud Enfermedad Atención y cuidado Community nursing Teaching-learning process Virtuality Health Disease Care and care process Bel, Marcela Maiola, Fernanda La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
topic_facet |
COVID-19 Enfermería comunitaria Proceso enseñanza-aprendizaje Virtualidad Proceso salud Enfermedad Atención y cuidado Community nursing Teaching-learning process Virtuality Health Disease Care and care process |
description |
The objective of this article is to briefly present our experience as auxiliary teachers
of the subject of Community Nursing, of the Bachelor of Nursing, in the context of the
COVID 19 pandemic, describing the process of reflection, revision and adaptation of
pedagogical strategies and didactic resources as a result of the conditions of virtuality. In
this evolution, not only does the teaching-learning process challenge us as such, but also,
considering the approach of the pandemic in the health-disease-care and care (PSEAC)
processes in the training of nurses, a human resource of first need in these times, from an
integral, interdisciplinary and community health perspective. |
format |
Article Artículo Artículo acceptedVersion |
author |
Bel, Marcela Maiola, Fernanda |
author_facet |
Bel, Marcela Maiola, Fernanda |
author_sort |
Bel, Marcela |
title |
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
title_short |
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
title_full |
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
title_fullStr |
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
title_full_unstemmed |
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
title_sort |
la experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia |
publisher |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales |
publishDate |
2020 |
url |
http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/779 |
work_keys_str_mv |
AT belmarcela laexperienciadelprocesoensenanzaaprendizajedelaenfermeriacomunitariaenelcontextodepandemia AT maiolafernanda laexperienciadelprocesoensenanzaaprendizajedelaenfermeriacomunitariaenelcontextodepandemia |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820546269216769 |