La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia

The objective of this article is to briefly present our experience as auxiliary teachers of the subject of Community Nursing, of the Bachelor of Nursing, in the context of the COVID 19 pandemic, describing the process of reflection, revision and adaptation of pedagogical strategies and didactic r...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Bel, Marcela, Maiola, Fernanda
Formato: Artículo Artículo acceptedVersion
Lenguaje:Español
Español
Publicado: Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales 2020
Materias:
Acceso en línea:http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/779
Aporte de:
id I62-R168-rediunlu-779
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Luján (UNLu)
institution_str I-62
repository_str R-168
collection REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu)
language Español
Español
topic COVID-19
Enfermería comunitaria
Proceso enseñanza-aprendizaje
Virtualidad
Proceso salud
Enfermedad
Atención y cuidado
Community nursing
Teaching-learning process
Virtuality
Health
Disease
Care and care process
spellingShingle COVID-19
Enfermería comunitaria
Proceso enseñanza-aprendizaje
Virtualidad
Proceso salud
Enfermedad
Atención y cuidado
Community nursing
Teaching-learning process
Virtuality
Health
Disease
Care and care process
Bel, Marcela
Maiola, Fernanda
La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
topic_facet COVID-19
Enfermería comunitaria
Proceso enseñanza-aprendizaje
Virtualidad
Proceso salud
Enfermedad
Atención y cuidado
Community nursing
Teaching-learning process
Virtuality
Health
Disease
Care and care process
description The objective of this article is to briefly present our experience as auxiliary teachers of the subject of Community Nursing, of the Bachelor of Nursing, in the context of the COVID 19 pandemic, describing the process of reflection, revision and adaptation of pedagogical strategies and didactic resources as a result of the conditions of virtuality. In this evolution, not only does the teaching-learning process challenge us as such, but also, considering the approach of the pandemic in the health-disease-care and care (PSEAC) processes in the training of nurses, a human resource of first need in these times, from an integral, interdisciplinary and community health perspective.
format Article
Artículo
Artículo
acceptedVersion
author Bel, Marcela
Maiola, Fernanda
author_facet Bel, Marcela
Maiola, Fernanda
author_sort Bel, Marcela
title La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
title_short La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
title_full La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
title_fullStr La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
title_full_unstemmed La experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
title_sort la experiencia del proceso enseñanza-aprendizaje de la enfermería comunitaria en el contexto de pandemia
publisher Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
publishDate 2020
url http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/779
work_keys_str_mv AT belmarcela laexperienciadelprocesoensenanzaaprendizajedelaenfermeriacomunitariaenelcontextodepandemia
AT maiolafernanda laexperienciadelprocesoensenanzaaprendizajedelaenfermeriacomunitariaenelcontextodepandemia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820546269216769