Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19
This work details the accelerated process by which the subjects dictated in person by the teachers of the Geographical Information Systems area of the National University of Luján had to adapt to the digital environment of the Virtual Classroom for its pedagogical continuity during the first four...
Guardado en:
Autores principales: | , , , , |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo acceptedVersion |
Lenguaje: | Español Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/777 |
Aporte de: |
id |
I62-R168-rediunlu-777 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
institution_str |
I-62 |
repository_str |
R-168 |
collection |
REDIUNLu - Repositorio Digital Institucional de Acceso Abierto - Universidad Nacional de Luján (UNLu) |
language |
Español Español |
topic |
Sistemas de información geográfica Ambiente digital Aula virtual Proceso de enseñanza-aprendizaje a distancia Geographical information systems Digital environment Virtual classroom Distance learning-teaching process COVID-19 |
spellingShingle |
Sistemas de información geográfica Ambiente digital Aula virtual Proceso de enseñanza-aprendizaje a distancia Geographical information systems Digital environment Virtual classroom Distance learning-teaching process COVID-19 Buzai, Gustavo D. Humacata, Luis Lanzelotti, Sonia L. Montes Galbán, Eloy Principi, Noelia Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
topic_facet |
Sistemas de información geográfica Ambiente digital Aula virtual Proceso de enseñanza-aprendizaje a distancia Geographical information systems Digital environment Virtual classroom Distance learning-teaching process COVID-19 |
description |
This work details the accelerated process by which the subjects dictated in person
by the teachers of the Geographical Information Systems area of the National University of
Luján had to adapt to the digital environment of the Virtual Classroom for its pedagogical
continuity during the first four-month period of the year. 2020 due to the Social, Preventive
and Mandatory Isolation carried out in Argentina due to the COVID-19 pandemic. An
analysis is provided of the context of the digital platform, characteristics of the subjects and
of the students, implementation of teaching-learning strategies in the digital distance
environment, characteristics of the teacher-student network, and finally the results that
made it possible to continue programming and contribute to the goals of higher education. |
format |
Article Artículo Artículo acceptedVersion |
author |
Buzai, Gustavo D. Humacata, Luis Lanzelotti, Sonia L. Montes Galbán, Eloy Principi, Noelia |
author_facet |
Buzai, Gustavo D. Humacata, Luis Lanzelotti, Sonia L. Montes Galbán, Eloy Principi, Noelia |
author_sort |
Buzai, Gustavo D. |
title |
Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
title_short |
Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
title_full |
Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
title_fullStr |
Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
title_full_unstemmed |
Continuidad pedagógica a través del Aula Virtual de la Universidad Nacional de Luján: experiencia del Área Sistemas de Información Geográfica en tiempos del COVID-19 |
title_sort |
continuidad pedagógica a través del aula virtual de la universidad nacional de luján: experiencia del área sistemas de información geográfica en tiempos del covid-19 |
publisher |
Universidad Nacional de Luján. Departamento de Ciencias Sociales |
publishDate |
2020 |
url |
http://ri.unlu.edu.ar/xmlui/handle/rediunlu/777 |
work_keys_str_mv |
AT buzaigustavod continuidadpedagogicaatravesdelaulavirtualdelauniversidadnacionaldelujanexperienciadelareasistemasdeinformaciongeograficaentiemposdelcovid19 AT humacataluis continuidadpedagogicaatravesdelaulavirtualdelauniversidadnacionaldelujanexperienciadelareasistemasdeinformaciongeograficaentiemposdelcovid19 AT lanzelottisonial continuidadpedagogicaatravesdelaulavirtualdelauniversidadnacionaldelujanexperienciadelareasistemasdeinformaciongeograficaentiemposdelcovid19 AT montesgalbaneloy continuidadpedagogicaatravesdelaulavirtualdelauniversidadnacionaldelujanexperienciadelareasistemasdeinformaciongeograficaentiemposdelcovid19 AT principinoelia continuidadpedagogicaatravesdelaulavirtualdelauniversidadnacionaldelujanexperienciadelareasistemasdeinformaciongeograficaentiemposdelcovid19 |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820546267119619 |