Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action resea...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | submittedVersion Artículo |
Lenguaje: | Español Inglés |
Publicado: |
Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta)
2009
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651 |
Aporte de: |
id |
I49-R155-60651 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I49-R155-606512024-12-23T11:58:34Z https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651 60651 20161214u u u0frey0103 ba spa eng Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta) 2009-12-30 info:eu-repo/semantics/submittedVersion info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo application/pdf 1001514 Salta (province) This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action research can help teachers find solutions to some of the problems they find in their classes by encouraging them to adopt a reflective, systematic and critical approach to deal with those issues. As action research is basically collaborative in nature, it helps teachers exchange views and experiences, discuss problems and work out possible solutions together as a team. Action research is presented as a means to improve teachers’ professional practice based on informed decisions rather than on intuition. El objetivo de este trabajo es analizar en qué forma la práctica docente puede ser mejorada implementando proyectos de investigación-acción. Procura explicar en términos simples los aspectos fundamentales que deben ser tenidos en cuenta para desarrollar investigación áulica. Asimismo intenta establecer cómo se puede vincular la investigación y la enseñanza. La investigación-acción puede ayudar a los profesores a encontrar soluciones a los problemas que enfrentan en el aula, alentándolos a adoptar un enfoque reflexivo, sistemático y crítico para resolver estas cuestiones. Al ser básicamente colaborativa por naturaleza, la investigación-acción alienta a los profesores a intercambiar puntos de vistas y experiencias, analizando los problemas y trabajando en equipo para encontrar soluciones. La investigación-acción es vista como una forma de mejorar la práctica profesional docente basada en el conocimiento del problema y no en la intuición. Fil: Alemán, María José. Universidad Católica de Salta. Facultad de Artes y Ciencias; Argentina. Alemán, María José Investigación-acción Educación Investigación Cuadernos Universitarios info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Atribución/Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) Researchers Students |
institution |
Universidad Católica de Salta |
institution_str |
I-49 |
repository_str |
R-155 |
collection |
Repositorio Digital - Universidad Católica de Salta (UCASal) |
language |
Español Inglés |
orig_language_str_mv |
spa eng |
topic |
Investigación-acción Educación Investigación |
spellingShingle |
Investigación-acción Educación Investigación Alemán, María José Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
topic_facet |
Investigación-acción Educación Investigación |
description |
This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action research can help teachers find solutions to some of the problems they find in their classes by encouraging them to adopt a reflective, systematic and critical approach to deal with those issues. As action research is basically collaborative in nature, it helps teachers exchange views and experiences, discuss problems and work out possible solutions together as a team. Action research is presented as a means to improve teachers’ professional practice based on informed decisions rather than on intuition.
El objetivo de este trabajo es analizar en qué forma la práctica docente puede ser mejorada implementando proyectos de investigación-acción. Procura explicar en términos simples los aspectos fundamentales que deben ser tenidos en cuenta para desarrollar investigación áulica. Asimismo intenta establecer cómo se puede vincular la investigación y la enseñanza. La investigación-acción puede ayudar a los profesores a encontrar soluciones a los problemas que enfrentan en el aula, alentándolos a adoptar un enfoque reflexivo, sistemático y crítico para resolver estas cuestiones. Al ser básicamente colaborativa por naturaleza, la investigación-acción alienta a los profesores a intercambiar puntos de vistas y experiencias, analizando los problemas y trabajando en equipo para encontrar soluciones. La investigación-acción es vista como una forma de mejorar la práctica profesional docente basada en el conocimiento del problema y no en la intuición. |
format |
submittedVersion Artículo Artículo |
author |
Alemán, María José |
author_facet |
Alemán, María José |
author_sort |
Alemán, María José |
title |
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
title_short |
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
title_full |
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
title_fullStr |
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
title_full_unstemmed |
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching |
title_sort |
action research : bridging the gap between teaching and researching |
publisher |
Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta) |
publishDate |
2009 |
url |
https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651 |
work_keys_str_mv |
AT alemanmariajose actionresearchbridgingthegapbetweenteachingandresearching |
_version_ |
1826453799653343232 |