Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching

This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action resea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Alemán, María José
Formato: Artículo
Lenguaje:Español
Inglés
Publicado: Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta) 2009
Materias:
Acceso en línea:https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651
Aporte de:
id I49-R155-60651
record_format dspace
spelling I49-R155-606512024-12-23T11:58:34Z https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651 60651 20161214u u u0frey0103 ba spa eng Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta) 2009-12-30 info:eu-repo/semantics/submittedVersion info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo application/pdf 1001514 Salta (province) This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action research can help teachers find solutions to some of the problems they find in their classes by encouraging them to adopt a reflective, systematic and critical approach to deal with those issues. As action research is basically collaborative in nature, it helps teachers exchange views and experiences, discuss problems and work out possible solutions together as a team. Action research is presented as a means to improve teachers’ professional practice based on informed decisions rather than on intuition. El objetivo de este trabajo es analizar en qué forma la práctica docente puede ser mejorada implementando proyectos de investigación-acción. Procura explicar en términos simples los aspectos fundamentales que deben ser tenidos en cuenta para desarrollar investigación áulica. Asimismo intenta establecer cómo se puede vincular la investigación y la enseñanza. La investigación-acción puede ayudar a los profesores a encontrar soluciones a los problemas que enfrentan en el aula, alentándolos a adoptar un enfoque reflexivo, sistemático y crítico para resolver estas cuestiones. Al ser básicamente colaborativa por naturaleza, la investigación-acción alienta a los profesores a intercambiar puntos de vistas y experiencias, analizando los problemas y trabajando en equipo para encontrar soluciones. La investigación-acción es vista como una forma de mejorar la práctica profesional docente basada en el conocimiento del problema y no en la intuición. Fil: Alemán, María José. Universidad Católica de Salta. Facultad de Artes y Ciencias; Argentina. Alemán, María José Investigación-acción Educación Investigación Cuadernos Universitarios info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Creative Commons Atribución/Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) Researchers Students
institution Universidad Católica de Salta
institution_str I-49
repository_str R-155
collection Repositorio Digital - Universidad Católica de Salta (UCASal)
language Español
Inglés
orig_language_str_mv spa
eng
topic Investigación-acción
Educación
Investigación
spellingShingle Investigación-acción
Educación
Investigación
Alemán, María José
Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
topic_facet Investigación-acción
Educación
Investigación
description This paper aims to discuss ways in which teachers’ professional practice can be improved by implementing action research projects. It seeks to explain in simple terms the key aspects involved in carrying out classroom research and how investigation and teaching can be linked. Action research can help teachers find solutions to some of the problems they find in their classes by encouraging them to adopt a reflective, systematic and critical approach to deal with those issues. As action research is basically collaborative in nature, it helps teachers exchange views and experiences, discuss problems and work out possible solutions together as a team. Action research is presented as a means to improve teachers’ professional practice based on informed decisions rather than on intuition. El objetivo de este trabajo es analizar en qué forma la práctica docente puede ser mejorada implementando proyectos de investigación-acción. Procura explicar en términos simples los aspectos fundamentales que deben ser tenidos en cuenta para desarrollar investigación áulica. Asimismo intenta establecer cómo se puede vincular la investigación y la enseñanza. La investigación-acción puede ayudar a los profesores a encontrar soluciones a los problemas que enfrentan en el aula, alentándolos a adoptar un enfoque reflexivo, sistemático y crítico para resolver estas cuestiones. Al ser básicamente colaborativa por naturaleza, la investigación-acción alienta a los profesores a intercambiar puntos de vistas y experiencias, analizando los problemas y trabajando en equipo para encontrar soluciones. La investigación-acción es vista como una forma de mejorar la práctica profesional docente basada en el conocimiento del problema y no en la intuición.
format submittedVersion
Artículo
Artículo
author Alemán, María José
author_facet Alemán, María José
author_sort Alemán, María José
title Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
title_short Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
title_full Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
title_fullStr Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
title_full_unstemmed Action Research : Bridging the Gap between Teaching and Researching
title_sort action research : bridging the gap between teaching and researching
publisher Universidad Católica de Salta. Facultad de Educación (Salta)
publishDate 2009
url https://bibliotecas.ucasal.edu.ar/opac_css/index.php?lvl=cmspage&pageid=24&id_notice=60651
work_keys_str_mv AT alemanmariajose actionresearchbridgingthegapbetweenteachingandresearching
_version_ 1826453799653343232