Do football crowds matter?
Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Tesis Tesis de grado updatedVersion |
Lenguaje: | Inglés |
Publicado: |
Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/10908/11786 http://hdl.handle.net/10908/11786 |
Aporte de: |
id |
I37-R143-10908-11786 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I37-R143-10908-117862022-12-02T18:58:36Z Do football crowds matter? Jorgensen, Axel Rossi, Martín A. Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina. This paper studies the extent to which crowd support provides home advantage, using information from South American football leagues. To do this I exploit a natural experiment arising from the fact that in 2013 the Argentine football association prohibited the attendance of visiting crowds into football matches. I use the Uruguayan and Brazilian leagues as controls. The results suggest that the impact of the crowd on home advantage is positive and significant. 2016-08-04T18:08:13Z 2016-08-04T18:08:13Z 2015 Tesis info:eu-repo/semantics/bachelorThesis info:ar-repo/semantics/tesis de grado info:eu-repo/semantics/updatedVersion T.L. Eco. 660 http://hdl.handle.net/10908/11786 http://hdl.handle.net/10908/11786 eng info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ application/pdf Universidad de San Andrés. Departamento de Economía |
institution |
Universidad de San Andrés |
institution_str |
I-37 |
repository_str |
R-143 |
collection |
Repositorio Digital - Universidad de San Andrés (UdeSa) |
language |
Inglés |
topic |
Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. |
spellingShingle |
Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Jorgensen, Axel Do football crowds matter? |
topic_facet |
Soccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models. Soccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models. Fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. Hinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos. |
description |
Fil: Jorgensen, Axel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina. |
author2 |
Rossi, Martín A. |
author_facet |
Rossi, Martín A. Jorgensen, Axel |
format |
Tesis Tesis de grado Tesis de grado updatedVersion |
author |
Jorgensen, Axel |
author_sort |
Jorgensen, Axel |
title |
Do football crowds matter? |
title_short |
Do football crowds matter? |
title_full |
Do football crowds matter? |
title_fullStr |
Do football crowds matter? |
title_full_unstemmed |
Do football crowds matter? |
title_sort |
do football crowds matter? |
publisher |
Universidad de San Andrés. Departamento de Economía |
publishDate |
2016 |
url |
http://hdl.handle.net/10908/11786 http://hdl.handle.net/10908/11786 |
work_keys_str_mv |
AT jorgensenaxel dofootballcrowdsmatter |
_version_ |
1775145566240505856 |