Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
This paper presents the concept of “Designing Experience” to apply it in non-formal education environments, with the view of posing lines of development that address receptivity´s deficiencies in these contexts. It poses an hypothetical-inductive design scheme on designing experience from the des...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Belgrano . Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria (RLCU). Centro Latinoamericano de Estudios Avanzados (CLEA)
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4969 |
Aporte de: |
id |
I36-R142-123456789-4969 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad de Belgrano |
institution_str |
I-36 |
repository_str |
R-142 |
collection |
Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB) |
language |
Español |
topic |
Diseño de experiencia Interdisciplinaridad Educación No-Formal Designing Experience Interdisciplinary Non-formal Education |
spellingShingle |
Diseño de experiencia Interdisciplinaridad Educación No-Formal Designing Experience Interdisciplinary Non-formal Education Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso Martínez Castro, Diego Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
topic_facet |
Diseño de experiencia Interdisciplinaridad Educación No-Formal Designing Experience Interdisciplinary Non-formal Education |
description |
This paper presents the concept of “Designing Experience” to apply it in non-formal education
environments, with the view of posing lines of development that address receptivity´s deficiencies
in these contexts.
It poses an hypothetical-inductive design scheme on designing experience from the design of
interactions, looking for a first test on a project about a musical instruments intervention in
museums, in which the concept involves a group of designers and mechatronic engineers. The
result of the first test demonstrates the validity of the inductive scheme in that context and the
possibilities of extrapolating it to other fields of non-formal education. |
format |
Article |
author |
Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso Martínez Castro, Diego |
author_facet |
Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso Martínez Castro, Diego |
author_sort |
Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso |
title |
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
title_short |
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
title_full |
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
title_fullStr |
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
title_full_unstemmed |
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
title_sort |
contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal |
publisher |
Universidad de Belgrano . Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria (RLCU). Centro Latinoamericano de Estudios Avanzados (CLEA) |
publishDate |
2015 |
url |
http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4969 |
work_keys_str_mv |
AT marulandabohorquezjorgealonso contribucionesdelanociondisenodeexperienciaenelpanoramadelaeducacionnoformal AT martinezcastrodiego contribucionesdelanociondisenodeexperienciaenelpanoramadelaeducacionnoformal |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820529490952194 |