Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal

This paper presents the concept of “Designing Experience” to apply it in non-formal education environments, with the view of posing lines of development that address receptivity´s deficiencies in these contexts. It poses an hypothetical-inductive design scheme on designing experience from the des...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso, Martínez Castro, Diego
Formato: Artículo
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano . Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria (RLCU). Centro Latinoamericano de Estudios Avanzados (CLEA) 2015
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4969
Aporte de:
id I36-R142-123456789-4969
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic Diseño de experiencia
Interdisciplinaridad
Educación No-Formal
Designing Experience
Interdisciplinary
Non-formal Education
spellingShingle Diseño de experiencia
Interdisciplinaridad
Educación No-Formal
Designing Experience
Interdisciplinary
Non-formal Education
Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso
Martínez Castro, Diego
Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
topic_facet Diseño de experiencia
Interdisciplinaridad
Educación No-Formal
Designing Experience
Interdisciplinary
Non-formal Education
description This paper presents the concept of “Designing Experience” to apply it in non-formal education environments, with the view of posing lines of development that address receptivity´s deficiencies in these contexts. It poses an hypothetical-inductive design scheme on designing experience from the design of interactions, looking for a first test on a project about a musical instruments intervention in museums, in which the concept involves a group of designers and mechatronic engineers. The result of the first test demonstrates the validity of the inductive scheme in that context and the possibilities of extrapolating it to other fields of non-formal education.
format Article
author Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso
Martínez Castro, Diego
author_facet Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso
Martínez Castro, Diego
author_sort Marulanda Bohórquez, Jorge Alonso
title Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
title_short Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
title_full Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
title_fullStr Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
title_full_unstemmed Contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
title_sort contribuciones de la noción “diseño de experiencia” en el panorama de la educación no-formal
publisher Universidad de Belgrano . Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria (RLCU). Centro Latinoamericano de Estudios Avanzados (CLEA)
publishDate 2015
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4969
work_keys_str_mv AT marulandabohorquezjorgealonso contribucionesdelanociondisenodeexperienciaenelpanoramadelaeducacionnoformal
AT martinezcastrodiego contribucionesdelanociondisenodeexperienciaenelpanoramadelaeducacionnoformal
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820529490952194