Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos

The present work relates our 2007 educative experience with the development of a webquest and creation of an edublog in connection with a university course, “Food Toxicology of the Nutrition Carrier,” 212 m. degrossi; s. Carnevali webquest y edublog: experienCia en la enseñanza universitaria d...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Degrossi, María Claudia, Carnevali de Falke, Susana
Formato: Artículo
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano - Facultad de Ciencias de la Salud - Proyectos de Investigación 2015
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4778
Aporte de:
id I36-R142-123456789-4778
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic webquest
edublog
risk analysis
food toxicology
análisis de riesgos
toxicología de alimentos
spellingShingle webquest
edublog
risk analysis
food toxicology
análisis de riesgos
toxicología de alimentos
Degrossi, María Claudia
Carnevali de Falke, Susana
Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
topic_facet webquest
edublog
risk analysis
food toxicology
análisis de riesgos
toxicología de alimentos
description The present work relates our 2007 educative experience with the development of a webquest and creation of an edublog in connection with a university course, “Food Toxicology of the Nutrition Carrier,” 212 m. degrossi; s. Carnevali webquest y edublog: experienCia en la enseñanza universitaria de toxiCología de alimentos RIED v. 12: 2, 2009, pp 211-228 I.s.s.N.: 1138-2783 AIEsAD conducted in two universities. The topic of “risk analysis applied to non caloric sweeteners,” was chosen because of its central importance to the subject and the amount of information available in the network. Group activities were organized inside and outside the classroom, at flexible times according to the interests of the students who were required to make presentations and produce a final work that presented their research findings and conclusions. The webquest was deployed as an organizing tool for teaching activity and for the students´ assignments. The blog facilitated exchange of information between groups and motivated students to overcome quickly the initial difficulties of its application.
format Article
author Degrossi, María Claudia
Carnevali de Falke, Susana
author_facet Degrossi, María Claudia
Carnevali de Falke, Susana
author_sort Degrossi, María Claudia
title Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
title_short Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
title_full Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
title_fullStr Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
title_full_unstemmed Webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
title_sort webquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentos
publisher Universidad de Belgrano - Facultad de Ciencias de la Salud - Proyectos de Investigación
publishDate 2015
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4778
work_keys_str_mv AT degrossimariaclaudia webquestyedublogexperienciaenlaensenanzauniversitariadetoxicologiadealimentos
AT carnevalidefalkesusana webquestyedublogexperienciaenlaensenanzauniversitariadetoxicologiadealimentos
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820530153652224