Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina

Our main object is to present a training dispositive currently applied at the Universidad de Belgrano which pretends to encourage the use of technology in university education and its management inside an institutional program developed for increasing the professors skills. Furthermore we have do...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Gándara, Patricia, Patalano, Mercedes
Formato: Working Paper
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU 2014
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/2761
Aporte de:
id I36-R142-123456789-2761
record_format dspace
institution Universidad de Belgrano
institution_str I-36
repository_str R-142
collection Repositorio Institucional - Universidad de Belgrano (UB)
language Español
topic docentes universitarios
formación de docentes
Tics
Argentina
teacher training
university teachers
spellingShingle docentes universitarios
formación de docentes
Tics
Argentina
teacher training
university teachers
Gándara, Patricia
Patalano, Mercedes
Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
topic_facet docentes universitarios
formación de docentes
Tics
Argentina
teacher training
university teachers
description Our main object is to present a training dispositive currently applied at the Universidad de Belgrano which pretends to encourage the use of technology in university education and its management inside an institutional program developed for increasing the professors skills. Furthermore we have done a research on the home page of the web sites of private and public universities in the Argentine territory to give a wide view of the use of technology. The technology has impacted in the university level generating special needs from the professors and from the educational institutions. As a consequence, not only the professors but also the university has experience in traditional teaching and few training in the use of technology. The students that learn in the university level in Argentina have higher experience in digital developments: they are native digital inside a university with traditional environments. The training dispositive of formation that we design enhances the reflection in action, the achievement of a personal learning in an “adventure way” within a complex perspective in the field of technology that get over the new digital alphabetizations.
format Working Paper
author Gándara, Patricia
Patalano, Mercedes
author_facet Gándara, Patricia
Patalano, Mercedes
author_sort Gándara, Patricia
title Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
title_short Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
title_full Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
title_fullStr Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
title_full_unstemmed Propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las Tics en Argentina
title_sort propuesta de formación para docentes universitarios y panorama en el uso de las tics en argentina
publisher Universidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU
publishDate 2014
url http://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/2761
work_keys_str_mv AT gandarapatricia propuestadeformacionparadocentesuniversitariosypanoramaenelusodelasticsenargentina
AT patalanomercedes propuestadeformacionparadocentesuniversitariosypanoramaenelusodelasticsenargentina
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820529375608832