Lazos entre la performance y el documental performativo
This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
2013
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646 |
| Aporte de: |
| id |
I28-R267-article-6646 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I28-R267-article-66462023-06-27T21:30:43Z Lazos entre la performance y el documental performativo Lazos entre la performance y el documental performativo Lanza, Pablo Hernán performance performative documentary representation memory Santiago Loza performance documental performativo representación memoria Santiago Loza This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the proposals of Schechner, we’ll try to relate these theories and to interrogate the documentary interviews as performances, through which the director tries to "build" a possible memory. El presente artículo se propone trabajar sobre el documental Rosa patria (2008) de Santiago Loza centrándose en el aspecto performativo.El análisis propuesto nos permitirá acercar dos teorías de distintos campos: la performance teatral (Schechner) y el llamado documental performativo (Nichols). Siguiendo las propuestas de Schechner, intentaremos no sólo relacionar las teorías mencionadas sino también interrogar las entrevistas del documental en condición de performances, que se encargan de “construir” una memoria posible. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2013-12-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646 10.34096/tdf.n18.6646 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 18 (2013); 158-165 1669-6301 spa http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646/5864 |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-267 |
| container_title_str |
telondefondo |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
performance performative documentary representation memory Santiago Loza performance documental performativo representación memoria Santiago Loza |
| spellingShingle |
performance performative documentary representation memory Santiago Loza performance documental performativo representación memoria Santiago Loza Lanza, Pablo Hernán Lazos entre la performance y el documental performativo |
| topic_facet |
performance performative documentary representation memory Santiago Loza performance documental performativo representación memoria Santiago Loza |
| author |
Lanza, Pablo Hernán |
| author_facet |
Lanza, Pablo Hernán |
| author_sort |
Lanza, Pablo Hernán |
| title |
Lazos entre la performance y el documental performativo |
| title_short |
Lazos entre la performance y el documental performativo |
| title_full |
Lazos entre la performance y el documental performativo |
| title_fullStr |
Lazos entre la performance y el documental performativo |
| title_full_unstemmed |
Lazos entre la performance y el documental performativo |
| title_sort |
lazos entre la performance y el documental performativo |
| description |
This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the proposals of Schechner, we’ll try to relate these theories and to interrogate the documentary interviews as performances, through which the director tries to "build" a possible memory. |
| publisher |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires |
| publishDate |
2013 |
| url |
http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646 |
| work_keys_str_mv |
AT lanzapablohernan lazosentrelaperformanceyeldocumentalperformativo |
| first_indexed |
2023-06-27T21:34:26Z |
| last_indexed |
2023-06-27T21:34:26Z |
| _version_ |
1769893178196885504 |