Lazos entre la performance y el documental performativo

This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Lanza, Pablo Hernán
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2013
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646
Aporte de:
id I28-R267-article-6646
record_format ojs
spelling I28-R267-article-66462023-06-27T21:30:43Z Lazos entre la performance y el documental performativo Lazos entre la performance y el documental performativo Lanza, Pablo Hernán performance performative documentary representation memory Santiago Loza performance documental performativo representación memoria Santiago Loza This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the proposals of Schechner, we’ll try to relate these theories and to interrogate the documentary interviews as performances, through which the director tries to "build" a possible memory. El presente artículo se propone trabajar sobre el documental Rosa patria (2008) de Santiago Loza centrándose en el aspecto performativo.El análisis propuesto nos permitirá acercar dos teorías de distintos campos: la performance teatral (Schechner) y el llamado documental performativo (Nichols). Siguiendo las propuestas de Schechner, intentaremos no sólo relacionar las teorías mencionadas sino también interrogar las entrevistas del documental en condición de performances, que se encargan de “construir” una memoria posible. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2013-12-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646 10.34096/tdf.n18.6646 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 18 (2013); 158-165 1669-6301 spa http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646/5864
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-267
container_title_str telondefondo
language Español
format Artículo revista
topic performance
performative documentary
representation
memory
Santiago Loza
performance
documental performativo
representación
memoria
Santiago Loza
spellingShingle performance
performative documentary
representation
memory
Santiago Loza
performance
documental performativo
representación
memoria
Santiago Loza
Lanza, Pablo Hernán
Lazos entre la performance y el documental performativo
topic_facet performance
performative documentary
representation
memory
Santiago Loza
performance
documental performativo
representación
memoria
Santiago Loza
author Lanza, Pablo Hernán
author_facet Lanza, Pablo Hernán
author_sort Lanza, Pablo Hernán
title Lazos entre la performance y el documental performativo
title_short Lazos entre la performance y el documental performativo
title_full Lazos entre la performance y el documental performativo
title_fullStr Lazos entre la performance y el documental performativo
title_full_unstemmed Lazos entre la performance y el documental performativo
title_sort lazos entre la performance y el documental performativo
description This article aims to analyze the documentary Rosa patria (2009, Santiago Loza) and its performative aspect. The proposed analysis will allow us to bring together two theories from different fields: theater performance (Richard Schechner) and the performative documentary (Bill Nichols). Following the proposals of Schechner, we’ll try to relate these theories and to interrogate the documentary interviews as performances, through which the director tries to "build" a possible memory.
publisher Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
publishDate 2013
url http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6646
work_keys_str_mv AT lanzapablohernan lazosentrelaperformanceyeldocumentalperformativo
first_indexed 2023-06-27T21:34:26Z
last_indexed 2023-06-27T21:34:26Z
_version_ 1769893178196885504