El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene

On the occasion of the twenty-fifth anniversary of the theatrical company El Muererío Teatro, in this article we intend to reflect on a large part of its artistic productions. Our goal is to review the various tensions, relations and breaks that the company has established with the literary and thea...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Forgnone, Juan Cruz, Noguera, Lía
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2022
Materias:
Acceso en línea:http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/11387
Aporte de:
id I28-R267-article-11387
record_format ojs
spelling I28-R267-article-113872023-10-02T14:14:20Z El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene Compañía El Muererío Teatro: veinticinco años en la escena nacional Forgnone, Juan Cruz Noguera, Lía Muererio Theater Argentine Starosta Company Acting Procedures Dramaturgy Muererío Teatro Teatro argentino Diego Starosta Dramaturgia Procedimientos actorales On the occasion of the twenty-fifth anniversary of the theatrical company El Muererío Teatro, in this article we intend to reflect on a large part of its artistic productions. Our goal is to review the various tensions, relations and breaks that the company has established with the literary and theatrical past, with the nation and with philosophy, to propose new semantic and aesthetic uses. At the same time, based on the concept of manipulation proposed by the company, we intend to analyze both the acting procedures themselves and the dramaturgical ones. Con motivo del aniversario número veinticinco de la compañía El Muererío Teatro, en este artículo nos proponemos reflexionar sobre gran parte de sus producciones artísticas. Nuestro objetivo es revisar las diversas tensiones, relaciones y rupturas que la compañía ha establecido con el pasado literario y teatral, la nación y la filosofía para proponer nuevos usos semánticos y estéticos. A la vez, partiendo del concepto de manipulación que propone la compañía, pretendemos analizar tanto los procedimientos propios actorales como los dramatúrgicos. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires 2022-05-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/11387 10.34096/tdf.n35.11387 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 35 (2022) 1669-6301 spa http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/11387/10518 Derechos de autor 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-267
container_title_str telondefondo
language Español
format Artículo revista
topic Muererio
Theater
Argentine
Starosta
Company
Acting Procedures
Dramaturgy
Muererío Teatro
Teatro argentino
Diego Starosta
Dramaturgia
Procedimientos actorales
spellingShingle Muererio
Theater
Argentine
Starosta
Company
Acting Procedures
Dramaturgy
Muererío Teatro
Teatro argentino
Diego Starosta
Dramaturgia
Procedimientos actorales
Forgnone, Juan Cruz
Noguera, Lía
El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
topic_facet Muererio
Theater
Argentine
Starosta
Company
Acting Procedures
Dramaturgy
Muererío Teatro
Teatro argentino
Diego Starosta
Dramaturgia
Procedimientos actorales
author Forgnone, Juan Cruz
Noguera, Lía
author_facet Forgnone, Juan Cruz
Noguera, Lía
author_sort Forgnone, Juan Cruz
title El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
title_short El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
title_full El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
title_fullStr El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
title_full_unstemmed El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
title_sort el muererío teatro: twenty-five years on the national scene
description On the occasion of the twenty-fifth anniversary of the theatrical company El Muererío Teatro, in this article we intend to reflect on a large part of its artistic productions. Our goal is to review the various tensions, relations and breaks that the company has established with the literary and theatrical past, with the nation and with philosophy, to propose new semantic and aesthetic uses. At the same time, based on the concept of manipulation proposed by the company, we intend to analyze both the acting procedures themselves and the dramaturgical ones.
publisher Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
publishDate 2022
url http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/11387
work_keys_str_mv AT forgnonejuancruz elmuererioteatrotwentyfiveyearsonthenationalscene
AT nogueralia elmuererioteatrotwentyfiveyearsonthenationalscene
AT forgnonejuancruz companiaelmuererioteatroveinticincoanosenlaescenanacional
AT nogueralia companiaelmuererioteatroveinticincoanosenlaescenanacional
first_indexed 2023-06-27T21:36:27Z
last_indexed 2023-11-08T21:11:57Z
_version_ 1782031757136101376