Scientific impact and the monopoly of English: challenges for linguistic diversity
This study examines the relationship between the language of publication and scientific impact, focusing on the number of citations received by articles authored by researchers from Latin America and the Caribbean (LAC) on the internationalization of higher education. The research data stems from th...
Guardado en:
Autores principales: | França, Claudio, Finardi, Kyria Rebeca |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Portugués |
Publicado: |
Instituto de Lingüística. Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires
2025
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/sys/article/view/16713 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Prólogo Dossier Internacionalización del conocimiento científico: una necesidad y una amenaza para América Latina y el Caribe
por: Giovine, Manuel Alejandro, et al.
Publicado: (2021) -
Democratization of the internationalization of higher education: contributions from CRES 2018
por: Abba, Maria Julieta, et al.
Publicado: (2023) -
Scientific profile of Latin America and the Caribbean at the beginning of the 21st century
por: Santin, Dirce Maria, et al.
Publicado: (2020) -
Educación superior, diversidad cultural e interculturalidad en América Latina
por: Mato, Daniel
Publicado: (2018) -
Directorio de Centros de Investigacion Cientifica y Tecnologica en America Latina y Caribe
por: UNESCO
Publicado: (1991)