La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial
This article focuses on the relationship between technological innovation, artificial intelligence (AI) and the way of evaluating. It begins by highlighting that evaluation is an integral part of the learning process and that the emergence of AI requires innovations in both teaching methods and form...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7787 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7787.dir/7787.PDF |
| Aporte de: |
| id |
I28-R145-HWA_7787 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
I28-R145-HWA_77872025-04-07 This article focuses on the relationship between technological innovation, artificial intelligence (AI) and the way of evaluating. It begins by highlighting that evaluation is an integral part of the learning process and that the emergence of AI requires innovations in both teaching methods and forms of evaluation. The text analyzes the impact of AI on education in the Ibero-American region and highlights that AI is a global phenomenon with a significant impact on education. The importance of educational institutions developing skills that allow students to enter or remain in the productive process is also supported. Likewise, the importance of changing the traditional way of evaluating, which is based on memorization, is emphasized, and an approach that encourages student creativity is proposed. This proposal seeks for students to develop their own thinking skills, deep understanding of the content and their creative capacity. Finally, the article concludes by underlining the need to innovate in education without necessarily depending on new technologies, focusing on making significant and justified changes in teaching and assessment Fil: Cardoso, Nicolas Ezequiel. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Teoría General del Derecho del Trabajo. Buenos Aires, Argentina Fil: Cardoso, Nicolas Ezequiel. Universidad de Buenos Aires. Ciclo Básico Común. Cátedra Principio del Derecho Constitucional y Derechos Humanos. Buenos Aires, Argentina America Latina Cardoso, Nicolas Ezequiel 2023 Este artículo se centra en la relación entre la innovación tecnológica, la inteligencia artificial (IA) y la forma de evaluar. Destaca que la evaluación es parte integral del proceso de aprendizaje y que la irrupción de la IA requiere innovaciones tanto en los métodos de enseñanza como en las formas de evaluación. El texto analiza el impacto de la IA en la educación en la región iberoamericana y destaca que la IA es un fenómeno global con un impacto significativo en la educación. También se sostiene la importancia de que las instituciones educativas desarrollen habilidades que permitan a los estudiantes ingresar o mantenerse en el proceso productivo. Asimismo, se enfatiza la importancia de cambiar la forma tradicional de evaluar, que se basa en la memorización, y se propone un enfoque que fomente la creatividad de los estudiantes. Esta propuesta busca que los estudiantes desarrollen habilidades de pensamiento propio, comprensión profunda del contenido y su capacidad creativa. Finalmente, concluye subrayando la necesidad de innovar en la educación sin depender necesariamente de nuevas tecnologías, enfocándose en hacer cambios significativos y justificados en la enseñanza y la evaluación. application/pdf 2362-423X (en linea) Evaluacion Inteligencia artificial Innovar Educacion. Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Universidades Pensamiento critico IA Assessment Artificial intelligence Innovate Education Teaching methods Teaching Law Universities Critical Thinking AI spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Carrera y Formación Docente. Revista del Centro para el Desarrollo Docente a.11, no. 13 (Primavera) La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7787 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7787.dir/7787.PDF |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-145 |
| collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
| language |
Español |
| orig_language_str_mv |
spa |
| topic |
Evaluacion Inteligencia artificial Innovar Educacion. Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Universidades Pensamiento critico IA Assessment Artificial intelligence Innovate Education Teaching methods Teaching Law Universities Critical Thinking AI |
| spellingShingle |
Evaluacion Inteligencia artificial Innovar Educacion. Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Universidades Pensamiento critico IA Assessment Artificial intelligence Innovate Education Teaching methods Teaching Law Universities Critical Thinking AI Cardoso, Nicolas Ezequiel La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| topic_facet |
Evaluacion Inteligencia artificial Innovar Educacion. Metodos de enseñanza Enseñanza del derecho Universidades Pensamiento critico IA Assessment Artificial intelligence Innovate Education Teaching methods Teaching Law Universities Critical Thinking AI |
| description |
This article focuses on the relationship between technological innovation, artificial intelligence (AI) and the way of evaluating. It begins by highlighting that evaluation is an integral part of the learning process and that the emergence of AI requires innovations in both teaching methods and forms of evaluation. The text analyzes the impact of AI on education in the Ibero-American region and highlights that AI is a global phenomenon with a significant impact on education. The importance of educational institutions developing skills that allow students to enter or remain in the productive process is also supported. Likewise, the importance of changing the traditional way of evaluating, which is based on memorization, is emphasized, and an approach that encourages student creativity is proposed. This proposal seeks for students to develop their own thinking skills, deep understanding of the content and their creative capacity. Finally, the article concludes by underlining the need to innovate in education without necessarily depending on new technologies, focusing on making significant and justified changes in teaching and assessment |
| format |
Artículo Artículo publishedVersion |
| author |
Cardoso, Nicolas Ezequiel |
| author_facet |
Cardoso, Nicolas Ezequiel |
| author_sort |
Cardoso, Nicolas Ezequiel |
| title |
La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| title_short |
La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| title_full |
La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| title_fullStr |
La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| title_full_unstemmed |
La innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| title_sort |
la innovacion en la forma de evaluar y la inteligencia artificial |
| publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones |
| publishDate |
2023 |
| url |
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_7787 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_7787.dir/7787.PDF |
| work_keys_str_mv |
AT cardosonicolasezequiel lainnovacionenlaformadeevaluarylainteligenciaartificial |
| _version_ |
1831984256862126080 |