7009
In the digital medium photographic aesthetics, in a certain way, set up a collage through form. In which a discourse is articulated through fragments of other images, and it is understood as a manifestation of postmodern culture. Despite the fact that, due to technological development, the way in wh...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Otros Autores: | |
| Formato: | Tesis de maestría acceptedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo
2022
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqmas&cl=CL1&d=HWA_7009 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqmas/index/assoc/HWA_7009.dir/7009.PDF |
| Aporte de: |
| id |
I28-R145-HWA_7009 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
I28-R145-HWA_70092024-08-23 7009 In the digital medium photographic aesthetics, in a certain way, set up a collage through form. In which a discourse is articulated through fragments of other images, and it is understood as a manifestation of postmodern culture. Despite the fact that, due to technological development, the way in which a photographic image is produced and edited has changed, it still depends on an apparatus and the person who manipulates it objectively. Then, a digital image which is conceived as a technical image, seems like a photograph, because the image that is produced by an apparatus not only depends on the technical specificities of the medium but also on the gesture and intention projected. Therefore, with the development of digital media the character of appropriation and also of intervention are reaffirmed in postmodern art. Therefore, any digital medium, through the production of images that are distinguished by an aesthetic intention, is consolidated as a media of expression as is the case of Art Salad's artwork. Fil: Cordovez Varea, María. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo. Buenos Aires, Argentina Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo Guerra, Diego Fernando Cordovez Varea, María 2022-07-07 En el medio digital la estética fotográfica, a través de la forma, es la que de cierta manera configura el collage. El cual, a partir de fragmentos de otras imágenes, articula un discurso que se entiende como una manifestación de la cultura posmoderna. A pesar de que con el desarrollo tecnológico ocurrió un cambio en cómo se produce y edita una imagen fotográfica, esta todavía depende de un aparato y de una persona que lo manipula de manera objetiva. Entonces, la imagen digital, que se concibe como una imagen técnica, equivale a una fotografía, pues la imagen que se produce mediante un aparato no solo depende de las especificidades técnicas del medio sino también del gesto y de la intención que se proyecta. Por lo tanto, con el desarrollo de los medios digitales el carácter de apropiación y también de intervención se reafirman en el arte posmoderno. Así, cualquier medio digital se consolida como un medio de expresión a través de la producción de imágenes que se distinguen por una intencionalidad estética, como es el caso de la obra de Art Salad. application/pdf Tonelli, Julián Eduardo Gergich, Andrea Agra, Inés Imagen técnica Estética fotográfica Intervención digital Apropiación Posmodernidad Technical images Photographic aesthetics Digital intervention Appropriation Postmodernism spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Investigación Imagen Imagen digital Artes visuales Intervenciones Tecnología Collage Montaje Fotomontaje Comunicación Estética Cultura Sociedad Fotografía Apropiación de la estética fotográfica y la intervención de la imagen técnica en la era digital : el caso Art Salad info:eu-repo/semantics/masterThesis info:ar-repo/semantics/tesis de maestría info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqmas&cl=CL1&d=HWA_7009 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqmas/index/assoc/HWA_7009.dir/7009.PDF |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-145 |
| collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
| language |
Español |
| orig_language_str_mv |
spa |
| topic |
Imagen técnica Estética fotográfica Intervención digital Apropiación Posmodernidad Technical images Photographic aesthetics Digital intervention Appropriation Postmodernism Investigación Imagen Imagen digital Artes visuales Intervenciones Tecnología Collage Montaje Fotomontaje Comunicación Estética Cultura Sociedad Fotografía |
| spellingShingle |
Imagen técnica Estética fotográfica Intervención digital Apropiación Posmodernidad Technical images Photographic aesthetics Digital intervention Appropriation Postmodernism Investigación Imagen Imagen digital Artes visuales Intervenciones Tecnología Collage Montaje Fotomontaje Comunicación Estética Cultura Sociedad Fotografía Cordovez Varea, María 7009 |
| topic_facet |
Imagen técnica Estética fotográfica Intervención digital Apropiación Posmodernidad Technical images Photographic aesthetics Digital intervention Appropriation Postmodernism Investigación Imagen Imagen digital Artes visuales Intervenciones Tecnología Collage Montaje Fotomontaje Comunicación Estética Cultura Sociedad Fotografía |
| description |
In the digital medium photographic aesthetics, in a certain way, set up a collage through form. In which a discourse is articulated through fragments of other images, and it is understood as a manifestation of postmodern culture. Despite the fact that, due to technological development, the way in which a photographic image is produced and edited has changed, it still depends on an apparatus and the person who manipulates it objectively. Then, a digital image which is conceived as a technical image, seems like a photograph, because the image that is produced by an apparatus not only depends on the technical specificities of the medium but also on the gesture and intention projected. Therefore, with the development of digital media the character of appropriation and also of intervention are reaffirmed in postmodern art. Therefore, any digital medium, through the production of images that are distinguished by an aesthetic intention, is consolidated as a media of expression as is the case of Art Salad's artwork. |
| author2 |
Guerra, Diego Fernando |
| author_facet |
Guerra, Diego Fernando Cordovez Varea, María |
| format |
Tesis de maestría Tesis de maestría acceptedVersion |
| author |
Cordovez Varea, María |
| author_sort |
Cordovez Varea, María |
| title |
7009 |
| title_short |
7009 |
| title_full |
7009 |
| title_fullStr |
7009 |
| title_full_unstemmed |
7009 |
| title_sort |
7009 |
| publisher |
Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo |
| publishDate |
2022 |
| url |
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=aaqmas&cl=CL1&d=HWA_7009 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/aaqmas/index/assoc/HWA_7009.dir/7009.PDF |
| work_keys_str_mv |
AT cordovezvareamaria 7009 AT cordovezvareamaria apropiaciondelaesteticafotograficaylaintervenciondelaimagentecnicaenlaeradigitalelcasoartsalad |
| _version_ |
1809320079579414528 |