Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento
Abstract: The Bauhaus, a typical example of a democratic school, was founded on the principle of collaboration between teachers and students. It emerged as a small but complete social organism with an aspiration of perfect unity between the productive system and the didactic method. In this context,...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Dirección Carrera y Formación Docente
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_4226 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_4226.dir/4226.PDF |
Aporte de: |
id |
I28-R145-HWA_4226 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad de Buenos Aires |
institution_str |
I-28 |
repository_str |
R-145 |
collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Enseñanza del derecho Derecho internacional Staatliche Bauhaus Escuela de la Bauhaus Experimentacion Universidades Practica pedagogica Pedagogía universitaria Derecho internacional público DIP Innovaciones pedagogicas TIC Estudiantes de derecho Docentes de derecho University pedagogy Teaching Public international law Bauhaus |
spellingShingle |
Enseñanza del derecho Derecho internacional Staatliche Bauhaus Escuela de la Bauhaus Experimentacion Universidades Practica pedagogica Pedagogía universitaria Derecho internacional público DIP Innovaciones pedagogicas TIC Estudiantes de derecho Docentes de derecho University pedagogy Teaching Public international law Bauhaus Arbizu, M. Florencia Pérez, Natalia Anahí Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
topic_facet |
Enseñanza del derecho Derecho internacional Staatliche Bauhaus Escuela de la Bauhaus Experimentacion Universidades Practica pedagogica Pedagogía universitaria Derecho internacional público DIP Innovaciones pedagogicas TIC Estudiantes de derecho Docentes de derecho University pedagogy Teaching Public international law Bauhaus |
description |
Abstract: The Bauhaus, a typical example of a democratic school, was founded on the principle of collaboration between teachers and students. It emerged as a small but complete social organism with an aspiration of perfect unity between the productive system and the didactic method. In this context, the active participation of students, with the right to vote and debate, was combined with the active-receptive discipline that teaching understood as the result of a wide set of technical and formal experiences. The volatility of sensations that could arise from such experiences seems very far from the field of Law, where a long series of arguments and preconceived ideas about apparent positivisms and strict formalities, build the appearance that the Law is a very reduced field, hostile to the Bauhaus. Could the teaching of International Public Law - field with a constant tension between parataxis and hypotaxis - be the most propitious field for the development of new pedagogies that aspire to achieve that the performance of the individual emanates from a fair balance between the formal work and the creativity? Is a fair proportion possible between questioning, creativity and educational experimentation, with a view to obtaining a new way of teaching International Law? Can we as transmitters of information, in this advanced, agile and unpredictable world, combine with ductility new teaching experiences and assume circumstances that allow us to innovate and perfect these techniques to respond to new challenges? |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Arbizu, M. Florencia Pérez, Natalia Anahí |
author_facet |
Arbizu, M. Florencia Pérez, Natalia Anahí |
author_sort |
Arbizu, M. Florencia |
title |
Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
title_short |
Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
title_full |
Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
title_fullStr |
Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
title_full_unstemmed |
Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
title_sort |
bauhaus y derecho internacional público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento |
publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Dirección Carrera y Formación Docente |
publishDate |
2020 |
url |
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_4226 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_4226.dir/4226.PDF |
work_keys_str_mv |
AT arbizumflorencia bauhausyderechointernacionalpublicoreflexionessobrelatransmisiondelconocimientoenesteordenamiento AT pereznataliaanahi bauhausyderechointernacionalpublicoreflexionessobrelatransmisiondelconocimientoenesteordenamiento |
_version_ |
1766026301483778048 |
spelling |
I28-R145-HWA_42262021-06-18 Abstract: The Bauhaus, a typical example of a democratic school, was founded on the principle of collaboration between teachers and students. It emerged as a small but complete social organism with an aspiration of perfect unity between the productive system and the didactic method. In this context, the active participation of students, with the right to vote and debate, was combined with the active-receptive discipline that teaching understood as the result of a wide set of technical and formal experiences. The volatility of sensations that could arise from such experiences seems very far from the field of Law, where a long series of arguments and preconceived ideas about apparent positivisms and strict formalities, build the appearance that the Law is a very reduced field, hostile to the Bauhaus. Could the teaching of International Public Law - field with a constant tension between parataxis and hypotaxis - be the most propitious field for the development of new pedagogies that aspire to achieve that the performance of the individual emanates from a fair balance between the formal work and the creativity? Is a fair proportion possible between questioning, creativity and educational experimentation, with a view to obtaining a new way of teaching International Law? Can we as transmitters of information, in this advanced, agile and unpredictable world, combine with ductility new teaching experiences and assume circumstances that allow us to innovate and perfect these techniques to respond to new challenges? Fil: Arbizu, M. Florencia. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra cátedra de Derecho Internacional Público. Buenos Aires, Argentina Fil: Arbizu, M. Florencia. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra de Fuentes de Derecho Internacional Público. Buenos Aires, Argentina Fil: Pérez, Natalia Anahí. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Derecho Internacional Público. Buenos Aires, Argentina Fil: Pérez, Natalia Anahí. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Fuentes del Derecho Internacional. Buenos Aires, Argentina Facultad de Derecho Alemania Arbizu, M. Florencia Pérez, Natalia Anahí 2020 Sección Enseñanza del Derecho. -- Resumen: La Bauhaus, uno de los ejemplos típicos de escuela democrática y fundada sobre el principio de colaboración entre maestros/as y alumnos/as, surgió concebida como un pequeño pero completo organismo social con una aspiración de unidad perfecta entre sistema productivo y método didáctico. En este contexto, la activa participación de las/os alumnas/os, con derecho de voto y debate, se conjugaba con la disciplina activa-receptiva que comprendía la enseñanza como el resultado de un amplio conjunto de experiencias técnicas y formales. La volatilidad de sensaciones que podrían surgir de tales experiencias parecen muy lejanas al ámbito del derecho, donde, la larga serie de argumentos e ideas preconcebidas sobre aparentes positivismos y estrictas formalidades, construyen la apariencia de que el derecho se caracteriza por ser un ámbito muy poco proclive a las lecciones emanadas de la Bauhaus. ¿Podría ser la enseñanza del Derecho Internacional -ordenamiento con una constante tensión entre parataxis e hipotaxis- el escenario más propicio para el desarrollo de nuevas pedagogías del derecho que aspiren a lograr que el rendimiento del individuo emane de un justo equilibrio entre el trabajo formal y la creatividad? ¿Podrá lograrse una justa proporción entre el cuestionamiento, la creatividad y la experimentación educativa, para obtener una nueva forma de enseñanza del derecho internacional? ¿Podremos como transmisores de información en este mundo avanzado, ágil e impredecible combinar con ductilidad nuevas experiencias de enseñanza y tomar circunstancias que nos permitan innovar y perfeccionar estas técnicas para responder a nuevos desafíos? application/pdf 2362-423X (en linea) Enseñanza del derecho Derecho internacional Staatliche Bauhaus Escuela de la Bauhaus Experimentacion Universidades Practica pedagogica Pedagogía universitaria Derecho internacional público DIP Innovaciones pedagogicas TIC Estudiantes de derecho Docentes de derecho University pedagogy Teaching Public international law Bauhaus spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Dirección Carrera y Formación Docente info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Carrera y Formación Docente: Revista del Centro de Desarrollo Docente a. 8, no. 10 (Invierno) Bauhaus y Derecho Internacional Público : reflexiones sobre la transmisión del conocimiento en este ordenamiento info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cfdocente&cl=CL1&d=HWA_4226 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/cfdocente/index/assoc/HWA_4226.dir/4226.PDF |