id I28-R145-HWA_3497
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_34972025-12-02 "I have often wondered whether teaching methods are related to ethics (regardless of the underlying theory) or whether they are merely pedagogical tools at the professor's disposal. In this essay, I attempt to outline an approach to the topic. To this end, I have drawn on my experience of nearly ten years teaching a course in General Theory of Law at the Faculty of Law of the University of Buenos Aires. While no theoretical foundations related to the science of teaching (Pedagogy) will be found here, the aim has simply been to reflect the various methods employed, with relative effectiveness, in teaching an "atypical" (though not unique) course within its context...." Fil: Carbajales, Juan José. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Cátedra Teoría General del Derecho. Buenos Aires, Argentina Argentina Carbajales, Juan José 2010 "Muchas veces me he preguntado si los métodos de enseñanza tienen querer con la ética (cualquiera sea la teoría que la avale) o si se reducen a meras herramientas pedagógicas a disposición del profesor. En este ensayo procuro esbozar una aproximación al tema. Para ello, he plasmado mi experiencia de casi diez años de docencia al frente de un curso de la materia Teoría General del Derecho en la Facultad homónima de la Universidad de Buenos Aires. Si bien no se encontrarán aquí fundamentos teóricos relativos a la ciencia de la enseñanza (Pedagogía), el objeto ha sido, simplemente, reflejar los diversos métodos empleados, con relativa eficacia en el dictado de un curso ?atípico? (aunque no el único) para el marco en el que está inserto..." application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/715/625 Universidad de Buenos Aires Facultad de Derecho Enseñanza del derecho Universidades Etica Innovaciones pedagogicas Metodos de enseñanza Docentes de derecho Estudiantes de derecho Tecnologías de la Información y la Comunicación Tics UBA Legal education Universities Ethics Pedagogical Innovations Teaching methods Law professors Law students Information and communication technologies University of Buenos Aires School of Law UBA ICTs spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 8, no. 15 (Ene.-Jun.) Técnicas de la docencia universitaria : ensayo University teaching techniques: essay info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3497 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3497.dir/3497.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Universidad de Buenos Aires
Facultad de Derecho
Enseñanza del derecho
Universidades
Etica
Innovaciones pedagogicas
Metodos de enseñanza
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Tecnologías de la Información y la Comunicación
Tics
UBA
Legal education
Universities
Ethics
Pedagogical Innovations
Teaching methods
Law professors
Law students
Information and communication technologies
University of Buenos Aires
School of Law
UBA
ICTs
spellingShingle Universidad de Buenos Aires
Facultad de Derecho
Enseñanza del derecho
Universidades
Etica
Innovaciones pedagogicas
Metodos de enseñanza
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Tecnologías de la Información y la Comunicación
Tics
UBA
Legal education
Universities
Ethics
Pedagogical Innovations
Teaching methods
Law professors
Law students
Information and communication technologies
University of Buenos Aires
School of Law
UBA
ICTs
Carbajales, Juan José
Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
topic_facet Universidad de Buenos Aires
Facultad de Derecho
Enseñanza del derecho
Universidades
Etica
Innovaciones pedagogicas
Metodos de enseñanza
Docentes de derecho
Estudiantes de derecho
Tecnologías de la Información y la Comunicación
Tics
UBA
Legal education
Universities
Ethics
Pedagogical Innovations
Teaching methods
Law professors
Law students
Information and communication technologies
University of Buenos Aires
School of Law
UBA
ICTs
description "I have often wondered whether teaching methods are related to ethics (regardless of the underlying theory) or whether they are merely pedagogical tools at the professor's disposal. In this essay, I attempt to outline an approach to the topic. To this end, I have drawn on my experience of nearly ten years teaching a course in General Theory of Law at the Faculty of Law of the University of Buenos Aires. While no theoretical foundations related to the science of teaching (Pedagogy) will be found here, the aim has simply been to reflect the various methods employed, with relative effectiveness, in teaching an "atypical" (though not unique) course within its context...."
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Carbajales, Juan José
author_facet Carbajales, Juan José
author_sort Carbajales, Juan José
title Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
title_short Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
title_full Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
title_fullStr Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
title_full_unstemmed Técnicas de la docencia universitaria : ensayo
title_sort técnicas de la docencia universitaria : ensayo
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2010
url http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/715/625
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3497
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3497.dir/3497.PDF
work_keys_str_mv AT carbajalesjuanjose tecnicasdeladocenciauniversitariaensayo
AT carbajalesjuanjose universityteachingtechniquesessay
_version_ 1851374241579008000