id I28-R145-HWA_3450
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_34502025-10-31 The recruiting, tenure, promotion, and faculty development process at US and Canadian Law Schools differs from the system followed in Argentina. The main differences in the recruiting process lie in the selection method, whose main objective is to recruit those candidates who the hiring committees consider to have certain predetermined characteristics. Law School professors lack any background in teaching and learning when they are hired. Teaching and Learning Centres assume the responsibilities of faculty development. The main challenges which Teaching and Learning Centres face deal with the lack of pedagogical background, the preeminence of the Socratic method as the main teaching method in the Law School classroom, the existence of basically one teaching and learning objective across the Law School curriculum, and a tenure and promotion system that emphasizes legal research in detriment of educational development. Fil: Hermida, Julián. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Buenos Aires, Argentina Fil: Hermida, Julián. Universidad Algoma. Centro de Enseñanza y Aprendizaje. Ontario, Canadá Canadá Estados Unidos Hermida, Julián 2011 El sistema de acceso, permanencia, promoción y formación de los docentes en las Facultades de Derecho de los Estados Unidos y Canadá difiere del sistema seguido en la Argentina. Las diferencias principales del método de ingreso a la carrera docente radican en el proceso de selección de candidatos, el cual tiene por objetivo elegir a quien el comité de selección considere que se adecúa a ciertas características predeterminadas. Al ingresar a su puesto, los docentes carecen de formación pedagógica. El desarrollo docente está a cargo de los centros de enseñanza y aprendizaje, que ofrecen cursos, talleres e incentivos a la investigación en enseñanza y aprendizaje, entre muchas otras actividades. Los principales desafíos a los que se ven enfrentados los centros de enseñanza y aprendizaje están relacionados con la falta de formación pedagógica de los docentes de Derecho, el predominio del método socrático como la, casi única, pedagogía utilizada en el aula, la existencia de, prácticamente, un único objetivo de enseñanza y aprendizaje a lo largo del currículo de las carreras de Derecho, y un sistema de permanencia y promoción que pone énfasis en la investigación jurídica en detrimento de la formación pedagógica. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/664/577 Facultades de Derecho Sistema de permanencia y promoción Acceso a carrera docente Formación docente Rol de los centros de enseñanza y aprendizaje Enseñanza profesional Docentes de derecho Carrera docente Universidades Metodos de enseñanza Law Schools Canada United States Tenure and promotion system Recruiting process Faculty development Role of teaching and learning centres Professional education Law teachers Teaching careers Universities Teaching Methods spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 9, no. 18 (Jul.-Dic.) Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje Legal education and teacher training: the role of teaching and learning centers info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3450 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3450.dir/3450.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Facultades de Derecho
Sistema de permanencia y promoción
Acceso a carrera docente
Formación docente
Rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
Enseñanza profesional
Docentes de derecho
Carrera docente
Universidades
Metodos de enseñanza
Law Schools
Canada
United States
Tenure and promotion system
Recruiting process
Faculty development
Role of teaching and learning centres
Professional education
Law teachers
Teaching careers
Universities
Teaching Methods
spellingShingle Facultades de Derecho
Sistema de permanencia y promoción
Acceso a carrera docente
Formación docente
Rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
Enseñanza profesional
Docentes de derecho
Carrera docente
Universidades
Metodos de enseñanza
Law Schools
Canada
United States
Tenure and promotion system
Recruiting process
Faculty development
Role of teaching and learning centres
Professional education
Law teachers
Teaching careers
Universities
Teaching Methods
Hermida, Julián
Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
topic_facet Facultades de Derecho
Sistema de permanencia y promoción
Acceso a carrera docente
Formación docente
Rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
Enseñanza profesional
Docentes de derecho
Carrera docente
Universidades
Metodos de enseñanza
Law Schools
Canada
United States
Tenure and promotion system
Recruiting process
Faculty development
Role of teaching and learning centres
Professional education
Law teachers
Teaching careers
Universities
Teaching Methods
description The recruiting, tenure, promotion, and faculty development process at US and Canadian Law Schools differs from the system followed in Argentina. The main differences in the recruiting process lie in the selection method, whose main objective is to recruit those candidates who the hiring committees consider to have certain predetermined characteristics. Law School professors lack any background in teaching and learning when they are hired. Teaching and Learning Centres assume the responsibilities of faculty development. The main challenges which Teaching and Learning Centres face deal with the lack of pedagogical background, the preeminence of the Socratic method as the main teaching method in the Law School classroom, the existence of basically one teaching and learning objective across the Law School curriculum, and a tenure and promotion system that emphasizes legal research in detriment of educational development.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Hermida, Julián
author_facet Hermida, Julián
author_sort Hermida, Julián
title Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
title_short Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
title_full Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
title_fullStr Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
title_full_unstemmed Educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
title_sort educación legal y formación docente : el rol de los centros de enseñanza y aprendizaje
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2011
url http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/664/577
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3450
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3450.dir/3450.PDF
work_keys_str_mv AT hermidajulian educacionlegalyformaciondocenteelroldeloscentrosdeensenanzayaprendizaje
AT hermidajulian legaleducationandteachertrainingtheroleofteachingandlearningcenters
_version_ 1848652774303072256