El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo

"I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on t...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Thea, Federico G.
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones 2013
Materias:
UBA
Acceso en línea:http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF
Aporte de:
id I28-R145-HWA_3411
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_34112025-10-16 "I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on the Teaching of Law, held from November 7 to 9, 2012, at the Faculty of Law (UBA)." -- paper describes the author's experience as professor of summer and winter crash courses of Administrative Law, at the Law School of the University of Buenos Aires. The aim is to explain in detail the professor's "Internal Regulation of the Intensive Course of Administrative Law" -which includes a teaching strategy that combines the use of the "case method", the "Socratic method" and the "administrative file method"-, offering examples of the course's casebook; and to evaluate the students' feedback at the end of the course. Fil: Thea, Federico G. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Buenos Aires, Argentina Argentina Thea, Federico G. 2013 "Agradezco los muy útiles comentarios a los distintos borradores de este trabajo, que me hicieron llegar los profesores Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros e Isaías Losada Revol. También me resultaron de gran utilidad los intercambios y discusiones que tuve en relación con el presente trabajo en el marco de las II Jornadas de Enseñanza del Derecho, realizadas del 7 al 9 de noviembre de 2012 en Facultad de Derecho (UBA)". -- Este trabajo describe la experiencia del autor como profesor de los cursos intensivos de verano e invierno de Derecho Administrativo en la Facultad de Derecho de la Universidad de Buenos Aires. El propósito es explicar, en detalle, el "Reglamento Interno del Curso Intensivo de Elementos de Derecho Administrativo" elaborado por el profesor -el cual contiene una estrategia de enseñanza que combina el uso del "método de casos", del "método socrático" y del "método del expediente administrativo"- aportando ejemplos de los trabajos prácticos utilizados, y evaluar la devolución recibida de los alumnos al final del curso. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529 Enseñanza del derecho Derecho administrativo Cursos intensivos Metodo de casos Metodo socratico Facultad de Derecho Universidad de Buenos Aires Metodos pedagogicos Enseñanza superior UBA Innovaciones pedagogicas Legal education Administrative law Crash courses Case method Socratic method Faculty of Law University of Buenos Aires Teaching methods UBA Teaching innovations spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 11, no. 21 (Ene.-Jun.) El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo Applying the Case-Method for teaching administrative law: a personal experience at UBA?s Crash Courses info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Enseñanza del derecho
Derecho administrativo
Cursos intensivos
Metodo de casos
Metodo socratico
Facultad de Derecho
Universidad de Buenos Aires
Metodos pedagogicos
Enseñanza superior
UBA
Innovaciones pedagogicas
Legal education
Administrative law
Crash courses
Case method
Socratic method
Faculty of Law
University of Buenos Aires
Teaching methods
UBA
Teaching innovations
spellingShingle Enseñanza del derecho
Derecho administrativo
Cursos intensivos
Metodo de casos
Metodo socratico
Facultad de Derecho
Universidad de Buenos Aires
Metodos pedagogicos
Enseñanza superior
UBA
Innovaciones pedagogicas
Legal education
Administrative law
Crash courses
Case method
Socratic method
Faculty of Law
University of Buenos Aires
Teaching methods
UBA
Teaching innovations
Thea, Federico G.
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
topic_facet Enseñanza del derecho
Derecho administrativo
Cursos intensivos
Metodo de casos
Metodo socratico
Facultad de Derecho
Universidad de Buenos Aires
Metodos pedagogicos
Enseñanza superior
UBA
Innovaciones pedagogicas
Legal education
Administrative law
Crash courses
Case method
Socratic method
Faculty of Law
University of Buenos Aires
Teaching methods
UBA
Teaching innovations
description "I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on the Teaching of Law, held from November 7 to 9, 2012, at the Faculty of Law (UBA)." -- paper describes the author's experience as professor of summer and winter crash courses of Administrative Law, at the Law School of the University of Buenos Aires. The aim is to explain in detail the professor's "Internal Regulation of the Intensive Course of Administrative Law" -which includes a teaching strategy that combines the use of the "case method", the "Socratic method" and the "administrative file method"-, offering examples of the course's casebook; and to evaluate the students' feedback at the end of the course.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Thea, Federico G.
author_facet Thea, Federico G.
author_sort Thea, Federico G.
title El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
title_short El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
title_full El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
title_fullStr El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
title_full_unstemmed El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
title_sort el "método de casos" en los cursos intensivos de derecho administrativo
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2013
url http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF
work_keys_str_mv AT theafedericog elmetododecasosenloscursosintensivosdederechoadministrativo
AT theafedericog applyingthecasemethodforteachingadministrativelawapersonalexperienceatubascrashcourses
_version_ 1848652764334260224