El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo
"I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on t...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
2013
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF |
| Aporte de: |
| id |
I28-R145-HWA_3411 |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
I28-R145-HWA_34112025-10-16 "I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on the Teaching of Law, held from November 7 to 9, 2012, at the Faculty of Law (UBA)." -- paper describes the author's experience as professor of summer and winter crash courses of Administrative Law, at the Law School of the University of Buenos Aires. The aim is to explain in detail the professor's "Internal Regulation of the Intensive Course of Administrative Law" -which includes a teaching strategy that combines the use of the "case method", the "Socratic method" and the "administrative file method"-, offering examples of the course's casebook; and to evaluate the students' feedback at the end of the course. Fil: Thea, Federico G. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Buenos Aires, Argentina Argentina Thea, Federico G. 2013 "Agradezco los muy útiles comentarios a los distintos borradores de este trabajo, que me hicieron llegar los profesores Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros e Isaías Losada Revol. También me resultaron de gran utilidad los intercambios y discusiones que tuve en relación con el presente trabajo en el marco de las II Jornadas de Enseñanza del Derecho, realizadas del 7 al 9 de noviembre de 2012 en Facultad de Derecho (UBA)". -- Este trabajo describe la experiencia del autor como profesor de los cursos intensivos de verano e invierno de Derecho Administrativo en la Facultad de Derecho de la Universidad de Buenos Aires. El propósito es explicar, en detalle, el "Reglamento Interno del Curso Intensivo de Elementos de Derecho Administrativo" elaborado por el profesor -el cual contiene una estrategia de enseñanza que combina el uso del "método de casos", del "método socrático" y del "método del expediente administrativo"- aportando ejemplos de los trabajos prácticos utilizados, y evaluar la devolución recibida de los alumnos al final del curso. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529 Enseñanza del derecho Derecho administrativo Cursos intensivos Metodo de casos Metodo socratico Facultad de Derecho Universidad de Buenos Aires Metodos pedagogicos Enseñanza superior UBA Innovaciones pedagogicas Legal education Administrative law Crash courses Case method Socratic method Faculty of Law University of Buenos Aires Teaching methods UBA Teaching innovations spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 11, no. 21 (Ene.-Jun.) El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo Applying the Case-Method for teaching administrative law: a personal experience at UBA?s Crash Courses info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-145 |
| collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
| language |
Español |
| orig_language_str_mv |
spa |
| topic |
Enseñanza del derecho Derecho administrativo Cursos intensivos Metodo de casos Metodo socratico Facultad de Derecho Universidad de Buenos Aires Metodos pedagogicos Enseñanza superior UBA Innovaciones pedagogicas Legal education Administrative law Crash courses Case method Socratic method Faculty of Law University of Buenos Aires Teaching methods UBA Teaching innovations |
| spellingShingle |
Enseñanza del derecho Derecho administrativo Cursos intensivos Metodo de casos Metodo socratico Facultad de Derecho Universidad de Buenos Aires Metodos pedagogicos Enseñanza superior UBA Innovaciones pedagogicas Legal education Administrative law Crash courses Case method Socratic method Faculty of Law University of Buenos Aires Teaching methods UBA Teaching innovations Thea, Federico G. El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| topic_facet |
Enseñanza del derecho Derecho administrativo Cursos intensivos Metodo de casos Metodo socratico Facultad de Derecho Universidad de Buenos Aires Metodos pedagogicos Enseñanza superior UBA Innovaciones pedagogicas Legal education Administrative law Crash courses Case method Socratic method Faculty of Law University of Buenos Aires Teaching methods UBA Teaching innovations |
| description |
"I am grateful for the very useful comments on the various drafts of this work, which were sent to me by Professors Gregorio A. Flax, Lucas E. Barreiros, and Isaías Losada Revol. I also found the exchanges and discussions I had regarding this work within the framework of the 2nd Conference on the Teaching of Law, held from November 7 to 9, 2012, at the Faculty of Law (UBA)." -- paper describes the author's experience as professor of summer and winter crash courses of Administrative Law, at the Law School of the University of Buenos Aires. The aim is to explain in detail the professor's "Internal Regulation of the Intensive Course of Administrative Law" -which includes a teaching strategy that combines the use of the "case method", the "Socratic method" and the "administrative file method"-, offering examples of the course's casebook; and to evaluate the students' feedback at the end of the course. |
| format |
Artículo Artículo publishedVersion |
| author |
Thea, Federico G. |
| author_facet |
Thea, Federico G. |
| author_sort |
Thea, Federico G. |
| title |
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| title_short |
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| title_full |
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| title_fullStr |
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| title_full_unstemmed |
El "método de casos" en los Cursos Intensivos de Derecho Administrativo |
| title_sort |
el "método de casos" en los cursos intensivos de derecho administrativo |
| publisher |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones |
| publishDate |
2013 |
| url |
http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/607/529 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3411 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3411.dir/3411.PDF |
| work_keys_str_mv |
AT theafedericog elmetododecasosenloscursosintensivosdederechoadministrativo AT theafedericog applyingthecasemethodforteachingadministrativelawapersonalexperienceatubascrashcourses |
| _version_ |
1848652764334260224 |