Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental

With the manual for moral instruction by Esteban Echeverría the Publications Department of the University of Buenos Aires Law School initiates its Collection of Classic Works. This work, addressed to primary schools of the Eastern State, was published for the first time in Montevideo in 1846. Echeve...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Echeverría, Esteban
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones 2015
Materias:
Acceso en línea:http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/25/manual-de-ensenanza-moral-para-las-escuelas-primarias-del-estado-oriental.pdf
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3349
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3349.dir/3349.PDF
Aporte de:
id I28-R145-HWA_3349
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_33492020-09-22 With the manual for moral instruction by Esteban Echeverría the Publications Department of the University of Buenos Aires Law School initiates its Collection of Classic Works. This work, addressed to primary schools of the Eastern State, was published for the first time in Montevideo in 1846. Echeverría considers that a reform aimed at improving primary education requires to be focused on two kinds of remedies: on one hand, the teaching methods and, on the other hand, the moral education. The first one consists of finding the method which results in the fastest education of the child. The second one constitutes the central subject of the work and therefore is extensively developed. Moral education must prepare citizens in order to raise awareness of their own duties towards themselves, the fellow, the family, the mother country and the humanity, thus leading them to moral perfection. This work seeks the inspiring principles of our social creed in the tradition of the May Revolution. These principles are primarily directed towards a double purpose: emancipation and organization. According to Echeverría, this objective can only be obtained in Democracy which is a symbol of the May Revolution and of our social creed. Uruguay Argentina Siglo XIX Echeverría, Esteban 2015 "Publicado por primera vez en Montevideo, Imprenta de la Caridad, 1846". -- Con el manual de enseñanza moral de Esteban Echeverría inicia el Departamento de Publicaciones de la Facultad de Derecho y Ciencias Sociales la publicación de su Colección de Obras Clásicas. Esta obra, redactada para las escuelas primarias del Estado Oriental, fue publicada por primera vez en Montevideo en 1846. Considera Echeverría que la reforma del estado en que se encuentra la enseñanza primaria de su época requiere dos trabajos: uno sobre métodos y otro sobre la enseñanza moral. El primero consiste en encontrar aquel método que con mayor rapidez dé por resultado la instrucción del niño. El segundo constituye el tema central de la obra y es objeto de amplio desarrollo. La enseñanza moral debe preparar ciudadanos conscientes de sus deberes para consigo mismos, para con el prójimo, con la familia, con la patria y con la humanidad, conduciéndolos así a la perfección moral. Busca en la tradición de Mayo los principios inspiradores de nuestro credo social. Señala con ella una doble finalidad: emancipación y organización. Para Echeverría, esta solo puede lograrse en la Democracia, símbolo de Mayo y de nuestro credo social. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/25/manual-de-ensenanza-moral-para-las-escuelas-primarias-del-estado-oriental.pdf Educacion Niñez Enseñanza primaria Metodos Enseñanza moral Echeverría Espinosa, José Esteban Metodos pedagogicos Moral Historia Derecho publico Education Childhood Primary education Methods Moral education spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 13, no. 25 (Ene.-Jun.) Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3349 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3349.dir/3349.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Educacion
Niñez
Enseñanza primaria
Metodos
Enseñanza moral
Echeverría Espinosa, José Esteban
Metodos pedagogicos
Moral
Historia
Derecho publico
Education
Childhood
Primary education
Methods
Moral education
spellingShingle Educacion
Niñez
Enseñanza primaria
Metodos
Enseñanza moral
Echeverría Espinosa, José Esteban
Metodos pedagogicos
Moral
Historia
Derecho publico
Education
Childhood
Primary education
Methods
Moral education
Echeverría, Esteban
Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
topic_facet Educacion
Niñez
Enseñanza primaria
Metodos
Enseñanza moral
Echeverría Espinosa, José Esteban
Metodos pedagogicos
Moral
Historia
Derecho publico
Education
Childhood
Primary education
Methods
Moral education
description With the manual for moral instruction by Esteban Echeverría the Publications Department of the University of Buenos Aires Law School initiates its Collection of Classic Works. This work, addressed to primary schools of the Eastern State, was published for the first time in Montevideo in 1846. Echeverría considers that a reform aimed at improving primary education requires to be focused on two kinds of remedies: on one hand, the teaching methods and, on the other hand, the moral education. The first one consists of finding the method which results in the fastest education of the child. The second one constitutes the central subject of the work and therefore is extensively developed. Moral education must prepare citizens in order to raise awareness of their own duties towards themselves, the fellow, the family, the mother country and the humanity, thus leading them to moral perfection. This work seeks the inspiring principles of our social creed in the tradition of the May Revolution. These principles are primarily directed towards a double purpose: emancipation and organization. According to Echeverría, this objective can only be obtained in Democracy which is a symbol of the May Revolution and of our social creed.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Echeverría, Esteban
author_facet Echeverría, Esteban
author_sort Echeverría, Esteban
title Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
title_short Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
title_full Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
title_fullStr Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
title_full_unstemmed Manual de Enseñanza Moral para las escuelas primarias del Estado Oriental
title_sort manual de enseñanza moral para las escuelas primarias del estado oriental
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2015
url http://www.derecho.uba.ar/publicaciones/rev_academia/revistas/25/manual-de-ensenanza-moral-para-las-escuelas-primarias-del-estado-oriental.pdf
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3349
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3349.dir/3349.PDF
work_keys_str_mv AT echeverriaesteban manualdeensenanzamoralparalasescuelasprimariasdelestadooriental
_version_ 1766024894869405696