La poesía en la enseñanza del derecho

This article deals with the insertion of poetry in the teaching of Law. In particular, we describe how a poem by Juan L. Ortiz is used in class within the framework of the relations between the interpretation of the facts and the law. We analyze the potential and limits of the introduction of poetry...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Cardinaux, Nancy
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones 2018
Materias:
Law
Acceso en línea:http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/449/401
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3247
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3247.dir/3247.PDF
Aporte de:
id I28-R145-HWA_3247
record_format dspace
spelling I28-R145-HWA_32472025-07-08 This article deals with the insertion of poetry in the teaching of Law. In particular, we describe how a poem by Juan L. Ortiz is used in class within the framework of the relations between the interpretation of the facts and the law. We analyze the potential and limits of the introduction of poetry into law-school classes. Moreover, a basic protocol of the process is outlined, which can be followed from such incorporation. Fil: Cardinaux, Nancy. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales. La Plata, Argentina Fil: Cardinaux, Nancy. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Buenos Aires, Argentina Fil: Cardinaux, Nancy. CONICET. Buenos Aires, Argentina Argentina Cardinaux, Nancy 2018 Este artículo trata sobre la inserción de un género literario, la poesía, en la enseñanza del Derecho. En particular, se describe un trabajo en clase realizado a partir de una poesía de Juan L. Ortiz en el marco del tratamiento de las relaciones entre la interpretación de los hechos y del Derecho. Se da cuenta de las potencialidades y límites de la introducción de la poética a las aulas de derecho y se bosqueja un protocolo básico del proceso que puede seguir tal incorporación. application/pdf 1667-4154 (impreso) 2422-7153 (en linea) http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/449/401 Educación Derecho Poesía Literatura Ortiz, Juan L. Enseñanza superior Enseñanza del derecho Facultad de derecho Universidades Education Law Poetry Literature Higher education Legal education Law School Universities spa Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones info:eu-repo/semantics/openAccess https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/ Academia, a. 16, no. 32 (Jul.-Dic.) La poesía en la enseñanza del derecho Poetry in the teaching of law info:eu-repo/semantics/article info:ar-repo/semantics/artículo info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3247 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3247.dir/3247.PDF
institution Universidad de Buenos Aires
institution_str I-28
repository_str R-145
collection Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Educación
Derecho
Poesía
Literatura
Ortiz, Juan L.
Enseñanza superior
Enseñanza del derecho
Facultad de derecho
Universidades
Education
Law
Poetry
Literature
Higher education
Legal education
Law School
Universities
spellingShingle Educación
Derecho
Poesía
Literatura
Ortiz, Juan L.
Enseñanza superior
Enseñanza del derecho
Facultad de derecho
Universidades
Education
Law
Poetry
Literature
Higher education
Legal education
Law School
Universities
Cardinaux, Nancy
La poesía en la enseñanza del derecho
topic_facet Educación
Derecho
Poesía
Literatura
Ortiz, Juan L.
Enseñanza superior
Enseñanza del derecho
Facultad de derecho
Universidades
Education
Law
Poetry
Literature
Higher education
Legal education
Law School
Universities
description This article deals with the insertion of poetry in the teaching of Law. In particular, we describe how a poem by Juan L. Ortiz is used in class within the framework of the relations between the interpretation of the facts and the law. We analyze the potential and limits of the introduction of poetry into law-school classes. Moreover, a basic protocol of the process is outlined, which can be followed from such incorporation.
format Artículo
Artículo
publishedVersion
author Cardinaux, Nancy
author_facet Cardinaux, Nancy
author_sort Cardinaux, Nancy
title La poesía en la enseñanza del derecho
title_short La poesía en la enseñanza del derecho
title_full La poesía en la enseñanza del derecho
title_fullStr La poesía en la enseñanza del derecho
title_full_unstemmed La poesía en la enseñanza del derecho
title_sort la poesía en la enseñanza del derecho
publisher Universidad de Buenos Aires. Facultad de Derecho. Departamento de Publicaciones
publishDate 2018
url http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/449/401
http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=academia&cl=CL1&d=HWA_3247
https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/collect/academia/index/assoc/HWA_3247.dir/3247.PDF
work_keys_str_mv AT cardinauxnancy lapoesiaenlaensenanzadelderecho
AT cardinauxnancy poetryintheteachingoflaw
_version_ 1840330261383872512