Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia
This article focuses on Friedrich Nietzsche's thought in his work The Birth of Tragedy, in which the presence of what is heard in theatre is more important than what is seen. Sigmund Freud and Lou Andrea-Salome revisit the topic of tragedy, broadening the importance of the word in theatre. The...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
2011
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9139 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=9139_oai |
| Aporte de: |
| id |
I28-R145-9139_oai |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
I28-R145-9139_oai2025-11-17 Davini, Silvia Davini, Silvia 2011-07-01 This article focuses on Friedrich Nietzsche's thought in his work The Birth of Tragedy, in which the presence of what is heard in theatre is more important than what is seen. Sigmund Freud and Lou Andrea-Salome revisit the topic of tragedy, broadening the importance of the word in theatre. The decades of progressive silence concerning these issues since the mid-20th Century also contributed to the loss of the idea of theatre as art. The thought of Camilla Paglia, an author who is knowledgeable about Nietzsche, recovers once again the idea of theatre as art, and places it as a visual and auditory perception. Este artículo aborda el pensamiento de Friedrich Nietzsche en su obra El Origen de la Tragedia en la Música, en la cual la presencia de lo que se oye en el teatro es mucho más importante de lo que se ve. Sigmund Freud y Lou Andrea-Salome retoman el tema de la tragedia acrecentando la importancia de la palabra en el teatro. Las décadas de progresivo silencio sobre esos asuntos iniciados a mitad del siglo XX contribuyeron también a perder la idea del teatro en cuanto arte. El pensamiento de Camilla Paglia, autora conocedora de Nietzsche, recupera nuevamente la idea del teatro como arte, y lo sitúa como percepción tanto auditiva como visual. application/pdf https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9139 10.34096/tdf.n13.9139 spa Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9139/7924 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 13 (2011); 182-202 1669-6301 Nietzsche Paglia Sound Theatre Art Nietzsche Paglia Arte teatro Sonido Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=9139_oai |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-145 |
| collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
| language |
Español |
| orig_language_str_mv |
spa |
| topic |
Nietzsche Paglia Sound Theatre Art Nietzsche Paglia Arte teatro Sonido |
| spellingShingle |
Nietzsche Paglia Sound Theatre Art Nietzsche Paglia Arte teatro Sonido Davini, Silvia Davini, Silvia Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| topic_facet |
Nietzsche Paglia Sound Theatre Art Nietzsche Paglia Arte teatro Sonido |
| description |
This article focuses on Friedrich Nietzsche's thought in his work The Birth of Tragedy, in which the presence of what is heard in theatre is more important than what is seen. Sigmund Freud and Lou Andrea-Salome revisit the topic of tragedy, broadening the importance of the word in theatre. The decades of progressive silence concerning these issues since the mid-20th Century also contributed to the loss of the idea of theatre as art. The thought of Camilla Paglia, an author who is knowledgeable about Nietzsche, recovers once again the idea of theatre as art, and places it as a visual and auditory perception. |
| format |
Artículo publishedVersion |
| author |
Davini, Silvia Davini, Silvia |
| author_facet |
Davini, Silvia Davini, Silvia |
| author_sort |
Davini, Silvia |
| title |
Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| title_short |
Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| title_full |
Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| title_fullStr |
Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| title_full_unstemmed |
Teatro en cuanto arte: desde Friedrich Nietzsche hasta Camille Paglia |
| title_sort |
teatro en cuanto arte: desde friedrich nietzsche hasta camille paglia |
| publisher |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires |
| publishDate |
2011 |
| url |
https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9139 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=9139_oai |
| work_keys_str_mv |
AT davinisilvia teatroencuantoartedesdefriedrichnietzschehastacamillepaglia AT davinisilvia teatroencuantoartedesdefriedrichnietzschehastacamillepaglia |
| _version_ |
1851376284121169920 |