La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba
The following text analyzes the genesis of Collective Creation groups in Latin America and, specifically, in Córdoba city, during the sixties and seventies, considering the innovation of theatrical conventions and production conditions carried out by them. This sociocultural genesis was basal for th...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
2016
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/3147 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=3147_oai |
| Aporte de: |
| id |
I28-R145-3147_oai |
|---|---|
| record_format |
dspace |
| spelling |
I28-R145-3147_oai2025-11-17 Alegret, Mauro Alejandro 2016-12-27 The following text analyzes the genesis of Collective Creation groups in Latin America and, specifically, in Córdoba city, during the sixties and seventies, considering the innovation of theatrical conventions and production conditions carried out by them. This sociocultural genesis was basal for the development of the historical process of Cordovan theatrical practice, since meaningful events took place in it; events which have brought about aesthetic theatrical sedimentations through breakings, continuities and transgressions. Identifying them is useful for a possible sociohistorical approach to today’s theatrical production in Córdoba. El siguiente escrito plantea la génesis e innovación de condiciones y convenciones de producción teatral que realizan los grupos de Creación Colectiva durante las décadas de 1960 y 1970 en América Latina, y específicamente en la ciudad de Córdoba. Creemos que esta génesis sociocultural fue basal para el proceso histórico de la práctica teatral cordobesa, porque en ella se produjeron hechos significativos que, mediante rupturas, continuidades y transgresiones, provocaron sedimentaciones estéticas teatrales. Identificarlas nos sirve para un posible abordaje sociohistórico de la producción teatral de Córdoba en la actualidad. application/pdf https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/3147 10.34096/tdf.n24.3147 spa Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/3147/2786 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 24 (2016); 110-128 1669-6301 collective creation genesis production sedimentations Córdoba creación colectiva génesis producción sedimentaciones Córdoba La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=3147_oai |
| institution |
Universidad de Buenos Aires |
| institution_str |
I-28 |
| repository_str |
R-145 |
| collection |
Repositorio Digital de la Universidad de Buenos Aires (UBA) |
| language |
Español |
| orig_language_str_mv |
spa |
| topic |
collective creation genesis production sedimentations Córdoba creación colectiva génesis producción sedimentaciones Córdoba |
| spellingShingle |
collective creation genesis production sedimentations Córdoba creación colectiva génesis producción sedimentaciones Córdoba Alegret, Mauro Alejandro La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| topic_facet |
collective creation genesis production sedimentations Córdoba creación colectiva génesis producción sedimentaciones Córdoba |
| description |
The following text analyzes the genesis of Collective Creation groups in Latin America and, specifically, in Córdoba city, during the sixties and seventies, considering the innovation of theatrical conventions and production conditions carried out by them. This sociocultural genesis was basal for the development of the historical process of Cordovan theatrical practice, since meaningful events took place in it; events which have brought about aesthetic theatrical sedimentations through breakings, continuities and transgressions. Identifying them is useful for a possible sociohistorical approach to today’s theatrical production in Córdoba. |
| format |
Artículo publishedVersion |
| author |
Alegret, Mauro Alejandro |
| author_facet |
Alegret, Mauro Alejandro |
| author_sort |
Alegret, Mauro Alejandro |
| title |
La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| title_short |
La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| title_full |
La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| title_fullStr |
La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| title_full_unstemmed |
La Creación Colectiva en el teatro de Córdoba |
| title_sort |
la creación colectiva en el teatro de córdoba |
| publisher |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires |
| publishDate |
2016 |
| url |
https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/3147 https://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=telonde&d=3147_oai |
| work_keys_str_mv |
AT alegretmauroalejandro lacreacioncolectivaenelteatrodecordoba |
| _version_ |
1851376304922820608 |