Producing model representations to learn science
We share reflections produced by a didactic research team on the intellectual work that students do when producing non-textual representations to learn Natural Sciences. Within the framework of a didactic sequence designed by the research team to teach how the subject is constituted, seventh grade s...
Guardado en:
Autores principales: | Acevedo, Laura Cecilia, Casamajor, Adriana Mabel, Espinoza, Ana María |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Subsecretaría de publicaciones. Facultad de Filosofía y Letras. UBA
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/iice/article/view/11274 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=reviice&d=11274_oai |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
La elaboración de representaciones modélicas para aprender ciencias naturales
por: Acevedo, Laura Cecilia, et al.
Publicado: (2021) -
Teaching and learning in the primary school /
Publicado: (1994) -
Principios de análisis del texto literario /
por: Segre, Cesare
Publicado: (1985) -
La queja y/o el reclamo. Propuesta de trabajo para la producción y comprensión de textos
por: Delmaschio, Claudio, R.
Publicado: (2022) -
Comprensión y renarración infantil de cuentos ficcionales : incidencia de las representaciones iniciales
por: Vivas, Sofía Beatriz