Can indigenous languages be reclaimed in state institutions?
What opportunities and challenges occur in reclaiming Indigenous languages within state institutions? This article considers the case of intercultural bilingual education in Ecuador. The school system is remarkable as a national-level initiative run by and for Indigenous pueblos and nationalities. B...
Guardado en:
Autor principal: | Limerick, Nicholas |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion Artículos Invitados para el Dossier |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Instituto de Ciencias Antropológicas, Facultad de Filosofía y Letras, UBA
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/runa/article/view/10770 http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=runa&d=10770_oai |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Can indigenous languages be reclaimed in state institutions?
por: Limerick, Nicholas
Publicado: (2022) -
¿Pueden utilizarse las instituciones estatales para reivindicar los idiomas indígenas?
por: Limerick, Nicholas
Publicado: (2022) -
Motherhood in a bilingual intercultural educational unit of Quito
por: Tambaco, Kuymi
Publicado: (2020) -
El aula de lengua y cultura indígena: legislación educativa y experiencias escolares para comunidades toba/qom y mocoví (Santa Fe/centro)
por: Lorenzotti, Micaela Luz
Publicado: (2019) -
Quebrada de Humahuaca, más de 10.000 años de historia
por: Albeck, María Ester, et al.
Publicado: (2015)