El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert

Factories and recovered enterprises attracted the curiosity of local journalists and foreign researchers and filmmakers who pointed their cameras to the  conflicts, creating representations, discourses and memories of these historical processes. Therefore, audiovisuals which deal with this...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Russo, Pablo Mariano
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional del Litoral 2018
Materias:
Acceso en línea:https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/7807
Aporte de:
id I26-R133-article-7807
record_format ojs
spelling I26-R133-article-78072018-12-04T15:40:59Z El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert Cinema Without a Boss: Printed in Chilavert: Impreso en Chilavert Russo, Pablo Mariano recovered factories workers representation audiovisual fábricas recuperadas trabajadores representación audiovisual Factories and recovered enterprises attracted the curiosity of local journalists and foreign researchers and filmmakers who pointed their cameras to the  conflicts, creating representations, discourses and memories of these historical processes. Therefore, audiovisuals which deal with this topichave those  workers and their problematic as protagonists. How are those workers that, afterthe appropriation of the factories under self–management,find new ways  of production and new ways ofrelating to each otherportrayed in this audiovisual? In Printed in Chilavertwe analizeone of the most interesting experiences;  its aesthetic and narrative, its successes and failures, its formal and informal searches, its academic and political searches.All these are discussed in relation to  other audiovisuals produced about this topic. Las fábricas y empresas recuperadas atrajeron la curiosidad de periodistas locales y extranjeros, investigadores y cineastas que apuntaron sus cámaras al  interior de los conflictos, creando representaciones, discursos y memorias sobre estos procesos históricos. Los audiovisuales que se ocupan de esta  temática tienen, indefectiblemente, a los trabajadores y sus problemáticas como protagonistas. ¿De qué manera son representados en estos audiovisuales  los trabajadores y trabajadoras que buscaron nuevas formas de producción y nuevas maneras de relacionarse a partir de la apropiación de las fábricas  bajo autogestión? Indagamos aquí en Impreso en Chilavert, una de las experiencias más interesantes, por su apuesta estética y narrativa, por sus aciertos  y fracasos, por sus búsquedas formales e informales, académicas y políticas, en relación a las piezas audiovisuales producidas sobre la temática. Universidad Nacional del Litoral 2018-11-27 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/7807 10.14409/culturas.v0i12.7807 Culturas; Núm. 12 (2018): Culturas; 249-263 Culturas; No. 12 (2018): Culturas; 249-263 2362-5538 1515-3738 10.14409/culturas.v0i12 spa https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/7807/11243 Derechos de autor 2018 Culturas
institution Universidad Nacional del Litoral
institution_str I-26
repository_str R-133
container_title_str Biblioteca Virtual - Publicaciones (UNL)
language Español
format Artículo revista
topic recovered factories
workers
representation
audiovisual
fábricas recuperadas
trabajadores
representación
audiovisual
spellingShingle recovered factories
workers
representation
audiovisual
fábricas recuperadas
trabajadores
representación
audiovisual
Russo, Pablo Mariano
El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
topic_facet recovered factories
workers
representation
audiovisual
fábricas recuperadas
trabajadores
representación
audiovisual
author Russo, Pablo Mariano
author_facet Russo, Pablo Mariano
author_sort Russo, Pablo Mariano
title El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
title_short El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
title_full El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
title_fullStr El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
title_full_unstemmed El cine: entre el relato histórico, el arte y la política. Cine sin patrón:: Impreso en Chilavert
title_sort el cine: entre el relato histórico, el arte y la política. cine sin patrón:: impreso en chilavert
description Factories and recovered enterprises attracted the curiosity of local journalists and foreign researchers and filmmakers who pointed their cameras to the  conflicts, creating representations, discourses and memories of these historical processes. Therefore, audiovisuals which deal with this topichave those  workers and their problematic as protagonists. How are those workers that, afterthe appropriation of the factories under self–management,find new ways  of production and new ways ofrelating to each otherportrayed in this audiovisual? In Printed in Chilavertwe analizeone of the most interesting experiences;  its aesthetic and narrative, its successes and failures, its formal and informal searches, its academic and political searches.All these are discussed in relation to  other audiovisuals produced about this topic.
publisher Universidad Nacional del Litoral
publishDate 2018
url https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/7807
work_keys_str_mv AT russopablomariano elcineentreelrelatohistoricoelarteylapoliticacinesinpatronimpresoenchilavert
AT russopablomariano cinemawithoutabossprintedinchilavertimpresoenchilavert
first_indexed 2023-07-05T23:13:11Z
last_indexed 2023-07-05T23:13:11Z
_version_ 1770624166096011264