‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences
This article describes the experience of the creation of Knowledge and Health Sciences, a subject belonging to the Common Cycle in Health -first year careers- of the Institute of Health Sciences of the Arturo Jauretche National University. The analysis is developed in the more general framework of t...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional del Litoral
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/ClioyAsociados/article/view/7286 |
Aporte de: |
id |
I26-R133-article-7286 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I26-R133-article-72862021-10-09T19:26:13Z ‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences “Armar conocimiento”: la experiencia de una asignatura en Ciencias de la Salud Pozzio, María Scaglia, María Cecilia social sciences health body epistemology teaching ciencias sociales salud cuerpo epistemología enseñanza This article describes the experience of the creation of Knowledge and Health Sciences, a subject belonging to the Common Cycle in Health -first year careers- of the Institute of Health Sciences of the Arturo Jauretche National University. The analysis is developed in the more general framework of the problematic relationship between social sciences and health, debated continuously for forty years in Latin America. Authors conclude that the notion of historicity and body have allowed them to achieve the pedagogical objectives, both at the content level and the competences. El artículo describe la experiencia de la creación de una asignatura denominada Conocimiento y Ciencias de la Salud, perteneciente al Ciclo Común en Salud, en el primer año de las carreras del Instituto de Ciencias de la Salud de la Universidad Nacional Arturo Jauretche. Se analiza la experiencia en el marco más general de la problemática relación entre ciencias sociales y salud, debatida de manera continua desde hace cuarenta años en América Latina. A partir de la narración de reformulación de ciertos contenidos, las autoras, docentes de la asignatura, concluyen que la noción de historicidad y de cuerpo les han permitido en una materia de tipo epistemológica y dictada por un cuerpo de docentes que provienen de distintas disciplinas, lograr los objetivos pedagógicos, tanto a nivel de los contenidos como de las competencias. Universidad Nacional del Litoral 2018-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/ClioyAsociados/article/view/7286 10.14409/cya.v0i26.7286 Clío & Asociados. La historia enseñada; Núm. 26 (2018): Clío & Asociados. La historia enseñada; 125-137 Clío & Asociados. La historia enseñada. ISSN: 2362-3063; No. 26 (2018): Clío & Asociados. La historia enseñada; 125-137 Clío & Asociados. La historia enseñada; n. 26 (2018): Clío & Asociados. La historia enseñada; 125-137 2362-3063 0328-820X 10.14409/cya.v0i26 spa https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/ClioyAsociados/article/view/7286/10879 Derechos de autor 2018 Clio y Asociados |
institution |
Universidad Nacional del Litoral |
institution_str |
I-26 |
repository_str |
R-133 |
container_title_str |
Biblioteca Virtual - Publicaciones (UNL) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
social sciences health body epistemology teaching ciencias sociales salud cuerpo epistemología enseñanza |
spellingShingle |
social sciences health body epistemology teaching ciencias sociales salud cuerpo epistemología enseñanza Pozzio, María Scaglia, María Cecilia ‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
topic_facet |
social sciences health body epistemology teaching ciencias sociales salud cuerpo epistemología enseñanza |
author |
Pozzio, María Scaglia, María Cecilia |
author_facet |
Pozzio, María Scaglia, María Cecilia |
author_sort |
Pozzio, María |
title |
‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
title_short |
‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
title_full |
‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
title_fullStr |
‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
title_full_unstemmed |
‘Build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
title_sort |
‘build knowledge’: the experience of a subject in health sciences |
description |
This article describes the experience of the creation of Knowledge and Health Sciences, a subject belonging to the Common Cycle in Health -first year careers- of the Institute of Health Sciences of the Arturo Jauretche National University. The analysis is developed in the more general framework of the problematic relationship between social sciences and health, debated continuously for forty years in Latin America. Authors conclude that the notion of historicity and body have allowed them to achieve the pedagogical objectives, both at the content level and the competences. |
publisher |
Universidad Nacional del Litoral |
publishDate |
2018 |
url |
https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/ClioyAsociados/article/view/7286 |
work_keys_str_mv |
AT pozziomaria buildknowledgetheexperienceofasubjectinhealthsciences AT scagliamariacecilia buildknowledgetheexperienceofasubjectinhealthsciences AT pozziomaria armarconocimientolaexperienciadeunaasignaturaencienciasdelasalud AT scagliamariacecilia armarconocimientolaexperienciadeunaasignaturaencienciasdelasalud |
first_indexed |
2023-07-05T23:08:06Z |
last_indexed |
2023-07-05T23:08:06Z |
_version_ |
1770623846602244096 |