Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas
This work seeks to understand and explore the way inwhich contemporary artists in Santa Fe conceived theirown body as autobiography, through a link between their intimate self and social commitment, between the private/personal and the public/political. From the approach to the artists’ lives, their...
Guardado en:
| Autores principales: | , |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional del Litoral
2024
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/13585 |
| Aporte de: |
| id |
I26-R133-article-13585 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I26-R133-article-135852024-12-30T15:19:55Z Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas Blur borders: The autobiographical performances of female artists from Santa Fe Desfocar fronteiras: As performances autobiográficas de artistas femininas de Santa Fe Tell, María Gracia Storti, Rosana Andrea Autobiographical performance - political body-public/political and private/personal performance autobiográficas cuerpo público/político privado/personal Estudios de género Performance autobiográfica – corpo político – público/político e privado/pessoal This work seeks to understand and explore the way inwhich contemporary artists in Santa Fe conceived theirown body as autobiography, through a link between their intimate self and social commitment, between the private/personal and the public/political. From the approach to the artists’ lives, their trajectories and, especially, some of their works: Regurgitar/Libreta de Familia (Regurgitate/Family Notebook) (2019) by Rosana Storti, Cuando todo lo que se puede hacer es pensar que será posible (When all that can be done is to think that it will be possible) (2008) by Cintia Clara Romero and ¿Cuánto vacío puede llenar un mueble? (How much emptiness can a piece of furniture fill?) (2022) by Ariana Beilis, it is analyzed how the bodies in the autobiographical performances of women artists from Santa Fe embody the diffuse plots between the private/intimate and the public/political. Este trabalho procura compreender e explorar a formacomo as artistas contemporâneas de Santa Fé concebem o seu próprio corpo como autobiografia, através de uma ligação entre o seu eu íntimo e o compromisso social, entre o privado/pessoal e o público/político. A partir da abordagem da vida das artistas, de suas trajetórias e principalmente de algumas de suas obras: Regurgitar/Caderno Familiar (2019) de Rosana Storti, Quando tudo o que se pode fazer é pensar que será possível (2008) de Cintia Clara Romero e Quanto vazio um imóvel pode preencher? (2022) de Ariana Beilis, analisa como os corpos nas performances autobiográficas de mulheres artistas de Santa Fe incorporam as tramas difusas entre o privado/íntimo e o público/político. En el presente trabajo se busca comprender y explorar la forma en que las artistas contemporáneas en Santa Fe concibieron su propio cuerpo como autobiografía, a través de un vínculo entre su yo íntimo y el compromiso social, entre lo privado/personal y lo público/político. A partir del abordaje de la vida de las artistas, sus trayectorias y en especial, algunas de sus obras: Regurgitar/Libreta de Familia (2019) de Rosana Storti, Cuando todo lo que se puede hacer es pensar que será posible (2008) de Cintia Clara Romero y ¿Cuánto vacío puede llenar un mueble? (2022) de Ariana Beilis, se analiza cómo los cuerpos en las performances autobiográficas de las artistas mujeres santafesinas encarnan las tramas difusas entre lo privado/íntimo y lo público/político. Universidad Nacional del Litoral 2024-12-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/13585 10.14409/culturas.2024.18.e0038 Culturas; Núm. 18 (2024): Culturas; e0038 Culturas; No. 18 (2024): Culturas; e0038 2362-5538 1515-3738 10.14409/culturas.2024.18 spa https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/13585/19914 Derechos de autor 2024 Culturas |
| institution |
Universidad Nacional del Litoral |
| institution_str |
I-26 |
| repository_str |
R-133 |
| container_title_str |
Biblioteca Virtual - Publicaciones (UNL) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Autobiographical performance - political body-public/political and private/personal performance autobiográficas cuerpo público/político privado/personal Estudios de género Performance autobiográfica – corpo político – público/político e privado/pessoal |
| spellingShingle |
Autobiographical performance - political body-public/political and private/personal performance autobiográficas cuerpo público/político privado/personal Estudios de género Performance autobiográfica – corpo político – público/político e privado/pessoal Tell, María Gracia Storti, Rosana Andrea Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| topic_facet |
Autobiographical performance - political body-public/political and private/personal performance autobiográficas cuerpo público/político privado/personal Estudios de género Performance autobiográfica – corpo político – público/político e privado/pessoal |
| author |
Tell, María Gracia Storti, Rosana Andrea |
| author_facet |
Tell, María Gracia Storti, Rosana Andrea |
| author_sort |
Tell, María Gracia |
| title |
Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| title_short |
Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| title_full |
Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| title_fullStr |
Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| title_full_unstemmed |
Desdibujar fronteras: Las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| title_sort |
desdibujar fronteras: las performances autobiográficas de artistas mujeres santafesinas |
| description |
This work seeks to understand and explore the way inwhich contemporary artists in Santa Fe conceived theirown body as autobiography, through a link between their intimate self and social commitment, between the private/personal and the public/political. From the approach to the artists’ lives, their trajectories and, especially, some of their works: Regurgitar/Libreta de Familia (Regurgitate/Family Notebook) (2019) by Rosana Storti, Cuando todo lo que se puede hacer es pensar que será posible (When all that can be done is to think that it will be possible) (2008) by Cintia Clara Romero and ¿Cuánto vacío puede llenar un mueble? (How much emptiness can a piece of furniture fill?) (2022) by Ariana Beilis, it is analyzed how the bodies in the autobiographical performances of women artists from Santa Fe embody the diffuse plots between the private/intimate and the public/political. |
| publisher |
Universidad Nacional del Litoral |
| publishDate |
2024 |
| url |
https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Culturas/article/view/13585 |
| work_keys_str_mv |
AT tellmariagracia desdibujarfronteraslasperformancesautobiograficasdeartistasmujeressantafesinas AT stortirosanaandrea desdibujarfronteraslasperformancesautobiograficasdeartistasmujeressantafesinas AT tellmariagracia blurborderstheautobiographicalperformancesoffemaleartistsfromsantafe AT stortirosanaandrea blurborderstheautobiographicalperformancesoffemaleartistsfromsantafe AT tellmariagracia desfocarfronteirasasperformancesautobiograficasdeartistasfemininasdesantafe AT stortirosanaandrea desfocarfronteirasasperformancesautobiograficasdeartistasfemininasdesantafe |
| first_indexed |
2025-02-05T23:05:57Z |
| last_indexed |
2025-02-05T23:05:57Z |
| _version_ |
1823260548660199424 |