Interculturality and teaching of Social Sciences at the secondary level. Reflections from the interdisciplinary project Sowing rights, reaping freedoms
The article first presents the implications and potential of working with approaches that allow the development of critical thinking in students. Hence, views such as interculturality, the human rights approach, as well as that of relevant social problems are recovered. In a second part, the educati...
Guardado en:
| Autores principales: | Coronado, Cintia Rocío, Vargas, José Luis Antonio |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2024
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/5326 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Diferenças culturais, interculturalidade e educação em direitos humanos
por: Vera Maria Ferrão Candau
Publicado: (2012) -
In pursuit of innovative teaching practices. Teacher training in the focus of relevant social problems
por: Coudannes, Mariela, et al.
Publicado: (2018) -
El desarrollo de la competencia intercultural en el profesorado universitario de inglés en Argentina: desafíos y posibilidades para la enseñanza de lenguas extranjeras en la educación superior
por: Porto, Melina, et al.
Publicado: (2015) -
Sordos y oyentes en un liceo común : investigación e intervención en un contexto intercultural /
por: Peluso Crespi, Leonardo
Publicado: (2010) -
Una gota en el océano: la producción de SEO black hat y el dilema sobre el derecho a la búsqueda relevante
por: Bartoletti, Tomás
Publicado: (2016)