Why teach history in times of health emergency and virtualization of education. New answers to an old question
In this article we present a pedagogical experience developed from the Didactic Planning and Teaching Practices in History chair, of the History Faculty, in the Faculty of Humanities and Educational Sciences, of the National University of La Plata, during the year 2020. In the context of the covid 1...
Guardado en:
| Autores principales: | Garriga, María Cristina, Pappier, Viviana, Cuesta, Virginia, Linare, Cecilia, Rocha, Milagros |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/4711 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Para qué enseñar historia en tiempos de emergencia sanitaria y virtualización de la educación : Nuevas respuestas a una vieja pregunta
por: Garriga, María Cristina, et al.
Publicado: (2023) -
Para qué enseñar historia en tiempos de emergencia sanitaria y virtualización de la educación. Nuevas respuestas a una vieja pregunta
por: Garriga, María Cristina -
Teaching History in times of pandemic from the voice of teachers
por: Garriga, María Cristina, et al.
Publicado: (2022) -
Enseñar Historia en tiempos de pandemia desde la voz de los docentes
por: Garriga, María Cristina -
Colonial American history in school textbooks: a view from the construction of historical thought and the formation of historical awareness
por: Jurado, Gonzalo
Publicado: (2021)