Interpellations of Inclusive Education to teaching practices in the field of history
This article aims to initiate a dialogue regarding the contributions of Inclusive Education to the field of History teaching, framed in the advances of Social Studies of Disability and the Convention on the Rights of Persons with Disabilities. Some possible questions are presented from the field of...
Guardado en:
| Autor principal: | Barrozo, Natalia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/4375 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Thinking about inclusive practices from a psychopedagogical perspective
por: Tumburú, Carlos
Publicado: (2021) -
Didactic resources for teaching physics to students with visual disabilities in higher education
por: Rivas, Carlos, et al.
Publicado: (2023) -
Construyendo nuevas miradas pedagógicas en pos de la accesibilidad académica en la universidad
por: Encabo, Matilde, et al.
Publicado: (2014) -
Políticas de inclusión educativa de personas con discapacidad. Continuidades y discontinuidades en los procesos para su implementación
por: Schewe, Carolina
Publicado: (2018) -
Escuela y personas con discapacidad: integración y desintegración en tiempos de inclusión
por: Cobeñas, Pilar
Publicado: (2018)