Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial
This article presents the analysis of key issues to teacher training, mainly those related to students in the career of History who make the option for teaching. The focus is placed in recognizing some constituent elements of the initial formation in teacher training which are, at this moment, being...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3800 |
| Aporte de: |
| id |
I22-R128-article-3800 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I22-R128-article-38002024-08-12T12:18:24Z Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial Aquino, Nancy Edith Formación Docente Políticas Públicas Enseñanza para la Comprensión Saberes disciplinares Historia Teacher training Public policies Teaching for understanding Disciplinary knowledge History This article presents the analysis of key issues to teacher training, mainly those related to students in the career of History who make the option for teaching. The focus is placed in recognizing some constituent elements of the initial formation in teacher training which are, at this moment, being discussed at governmental level in order to strengthen teacher training since it has been declared of public interest. This involves the construction of agreements among different agencies from national and provincial levels. In this context, meetings were held and working teams created as part of the project: Improving Teaching Training for High School professors in Language, History and Geography areas. The output production deals with: what is the meaning of thinking contents of teaching training initial formation on the basis of what the future professors should understand? En este artículo se presenta el análisis de una serie de cuestiones centrales para pensar la Formación Docente, específicamente la dirigida a alumnos de la carrera de Historia que realizan la opción por el profesorado.El interés se focaliza en reconocer algunos elementos constitutivos de la Formación Docente Inicial que hoy se están discutiendo en el área gubernamental como parte de la política educativa tendiente al fortalecimiento de la Formación Docente sobre todo a partir de haberla declarado de interés público. Esto implica generar políticas tendientes a la construcción de acuerdos entre las distintas agencias de formación existentes a nivel nacional y jursidiccional. En este contexto se realizaron encuentros sistemáticos y conformación de equipos de trabajo en el marco del Proyecto de Mejora de la Formación Docente Inicial para el Nivel Secundario orientado a las áreas de Lengua, Historia y Geografía. El eje de la producción giro en torno a: ¿Qué significa pensar los contenidos de la formación inicial de los docentes en términos de lo que los futuros profesores deben comprender? APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3800 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 9 (2011): Agosto; 125-146 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3800/60818 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
| institution |
Universidad Nacional del Comahue |
| institution_str |
I-22 |
| repository_str |
R-128 |
| container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Formación Docente Políticas Públicas Enseñanza para la Comprensión Saberes disciplinares Historia Teacher training Public policies Teaching for understanding Disciplinary knowledge History |
| spellingShingle |
Formación Docente Políticas Públicas Enseñanza para la Comprensión Saberes disciplinares Historia Teacher training Public policies Teaching for understanding Disciplinary knowledge History Aquino, Nancy Edith Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| topic_facet |
Formación Docente Políticas Públicas Enseñanza para la Comprensión Saberes disciplinares Historia Teacher training Public policies Teaching for understanding Disciplinary knowledge History |
| author |
Aquino, Nancy Edith |
| author_facet |
Aquino, Nancy Edith |
| author_sort |
Aquino, Nancy Edith |
| title |
Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| title_short |
Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| title_full |
Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| title_fullStr |
Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| title_full_unstemmed |
Historia y Formación Docente: Propuestas para pensar la Formación Docente Inicial |
| title_sort |
historia y formación docente: propuestas para pensar la formación docente inicial |
| description |
This article presents the analysis of key issues to teacher training, mainly those related to students in the career of History who make the option for teaching. The focus is placed in recognizing some constituent elements of the initial formation in teacher training which are, at this moment, being discussed at governmental level in order to strengthen teacher training since it has been declared of public interest. This involves the construction of agreements among different agencies from national and provincial levels. In this context, meetings were held and working teams created as part of the project: Improving Teaching Training for High School professors in Language, History and Geography areas. The output production deals with: what is the meaning of thinking contents of teaching training initial formation on the basis of what the future professors should understand? |
| publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
| publishDate |
2022 |
| url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3800 |
| work_keys_str_mv |
AT aquinonancyedith historiayformaciondocentepropuestasparapensarlaformaciondocenteinicial |
| first_indexed |
2025-02-05T23:01:53Z |
| last_indexed |
2025-02-05T23:01:53Z |
| _version_ |
1823260292899930112 |