An overviewon the trainingof history teachers in México

This article reviews the major institutions, and theoretical approaches that dominate the training of history teachers in Mexico.This overview focuses on twoareas: teacher education innormal schools directly regulated by the Ministry of Education and the work done in universities, whether in history...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Plá, Sebastián
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022
Materias:
Acceso en línea:https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3775
Aporte de:
id I22-R128-article-3775
record_format ojs
spelling I22-R128-article-37752024-08-12T12:23:20Z An overviewon the trainingof history teachers in México Un panorama sobre la formación de docentes en historia en México Plá, Sebastián Formación docente México Educacón Historia Teacher training Mexico Education History This article reviews the major institutions, and theoretical approaches that dominate the training of history teachers in Mexico.This overview focuses on twoareas: teacher education innormal schools directly regulated by the Ministry of Education and the work done in universities, whether in history degree that is in postgraduate credentials.It concludes thatalthoughthat there is stilla longway to go toimprove the training ofhistory teachersfor differenteducational levels, the outlook is encouraging,it iseasy to findmanyinstitutions concerned withthis topic. El presente artículo repasa las principales instituciones, enfoques y presupuestos teóricos que predominan en la formación de pro-fesores de historia en México. Esta mirada general se concentra en dos aspectos: la formación docente en las escuelas normales, directamente reguladas por la Secretaría de Educación Pública y el trabajo realizado en las universidades, sea en las carreras de historia o sea en los posgrados de actualización docente. Se llega a la conclusión de que a pesar de que falta todavía un largo ca-mino por recorrer para mejorar la formación de profesores de historia para los diferentes niveles educativos, el panorama es alentador, pues es fácil encontrar múltiples instituciones preocu-padas por este tema. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3775 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 10 (2012): Noviembre; 31-57 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3775/60802 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
institution Universidad Nacional del Comahue
institution_str I-22
repository_str R-128
container_title_str Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue)
language Español
format Artículo revista
topic Formación docente
México
Educacón
Historia
Teacher training
Mexico
Education
History
spellingShingle Formación docente
México
Educacón
Historia
Teacher training
Mexico
Education
History
Plá, Sebastián
An overviewon the trainingof history teachers in México
topic_facet Formación docente
México
Educacón
Historia
Teacher training
Mexico
Education
History
author Plá, Sebastián
author_facet Plá, Sebastián
author_sort Plá, Sebastián
title An overviewon the trainingof history teachers in México
title_short An overviewon the trainingof history teachers in México
title_full An overviewon the trainingof history teachers in México
title_fullStr An overviewon the trainingof history teachers in México
title_full_unstemmed An overviewon the trainingof history teachers in México
title_sort overviewon the trainingof history teachers in méxico
description This article reviews the major institutions, and theoretical approaches that dominate the training of history teachers in Mexico.This overview focuses on twoareas: teacher education innormal schools directly regulated by the Ministry of Education and the work done in universities, whether in history degree that is in postgraduate credentials.It concludes thatalthoughthat there is stilla longway to go toimprove the training ofhistory teachersfor differenteducational levels, the outlook is encouraging,it iseasy to findmanyinstitutions concerned withthis topic.
publisher APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
publishDate 2022
url https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3775
work_keys_str_mv AT plasebastian anoverviewonthetrainingofhistoryteachersinmexico
AT plasebastian unpanoramasobrelaformaciondedocentesenhistoriaenmexico
AT plasebastian overviewonthetrainingofhistoryteachersinmexico
first_indexed 2025-02-05T23:01:50Z
last_indexed 2025-02-05T23:01:50Z
_version_ 1823260289333723136