Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these e...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689 |
Aporte de: |
id |
I22-R128-article-3689 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I22-R128-article-36892024-08-01T15:24:16Z Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina Parra, Erwin Funes, Graciela Enseñanza Aprendizaje Historia Argentina teaching learning process Argentine History This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these experiences taking into account the curricular material, whose main aim is to analyze the changes involved in teaching and learning process. This essay was presented in two contexts. It is produced within the framework of the educational research. Apart from that, it is a preview of a final thesis to get the post graduate degree in 'Specialization in Didactics of Social Science major studying History' from the university previously mentioned El trabajo da cuenta de los cambios en las formas de pensar y hacer enseñanzas de la historia Argentina en los quintos años de un centro de enseñanza media de la localidad de Allen, provincia de Río Negro.Profesor y alumnos/as comparten en la escuela numerosas experiencias cargadas de significados y valores para ellos, experiencia que en este caso consideraremos a través de los materiales curriculares, con la finalidad de analizar los cambios en la enseñanza y el aprendizaje. Este estudio tiene una doble inscripción, se genera en el marco de un proyecto de investigación educativa y es un avance del trabajo final integrador para acreditar la carrera de Especialización en Didáctica de las Ciencias Sociales con Mención en Historia de la citada universidad. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 12 (2014): Setiembre; 103-119 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689/60775 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
institution |
Universidad Nacional del Comahue |
institution_str |
I-22 |
repository_str |
R-128 |
container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Enseñanza Aprendizaje Historia Argentina teaching learning process Argentine History |
spellingShingle |
Enseñanza Aprendizaje Historia Argentina teaching learning process Argentine History Parra, Erwin Funes, Graciela Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
topic_facet |
Enseñanza Aprendizaje Historia Argentina teaching learning process Argentine History |
author |
Parra, Erwin Funes, Graciela |
author_facet |
Parra, Erwin Funes, Graciela |
author_sort |
Parra, Erwin |
title |
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
title_short |
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
title_full |
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
title_fullStr |
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
title_full_unstemmed |
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina |
title_sort |
pensar y hacer enseñanzas de la historia argentina |
description |
This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these experiences taking into account the curricular material, whose main aim is to analyze the changes involved in teaching and learning process. This essay was presented in two contexts. It is produced within the framework of the educational research. Apart from that, it is a preview of a final thesis to get the post graduate degree in 'Specialization in Didactics of Social Science major studying History' from the university previously mentioned |
publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
publishDate |
2022 |
url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689 |
work_keys_str_mv |
AT parraerwin pensaryhacerensenanzasdelahistoriaargentina AT funesgraciela pensaryhacerensenanzasdelahistoriaargentina |
first_indexed |
2025-02-05T23:01:41Z |
last_indexed |
2025-02-05T23:01:41Z |
_version_ |
1823260280454381568 |