Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina

This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these e...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Parra, Erwin, Funes, Graciela
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022
Materias:
Acceso en línea:https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689
Aporte de:
id I22-R128-article-3689
record_format ojs
spelling I22-R128-article-36892024-08-01T15:24:16Z Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina Parra, Erwin Funes, Graciela Enseñanza Aprendizaje Historia Argentina teaching learning process Argentine History This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these experiences taking into account the curricular material, whose main aim is to analyze the changes involved in teaching and learning process. This essay was presented in two contexts. It is produced within the framework of the educational research. Apart from that, it is a preview of a final thesis to get the post graduate degree in 'Specialization in Didactics of Social Science major studying History' from the university previously mentioned El trabajo da cuenta de los cambios en las formas de pensar y hacer  enseñanzas de la historia Argentina en los quintos años de un centro de  enseñanza media de la localidad de Allen, provincia de Río Negro.Profesor y alumnos/as comparten en la escuela numerosas experiencias  cargadas de significados y valores para ellos, experiencia que en este caso  consideraremos a través de los materiales curriculares, con la finalidad de  analizar los cambios en la enseñanza y el aprendizaje.  Este estudio tiene una doble inscripción, se genera en el marco de un proyecto de investigación educativa y es un avance del trabajo final  integrador para acreditar la carrera de Especialización en Didáctica de las  Ciencias Sociales con Mención en Historia de la citada universidad. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 12 (2014): Setiembre; 103-119 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689/60775 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
institution Universidad Nacional del Comahue
institution_str I-22
repository_str R-128
container_title_str Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue)
language Español
format Artículo revista
topic Enseñanza
Aprendizaje
Historia Argentina
teaching
learning process
Argentine History
spellingShingle Enseñanza
Aprendizaje
Historia Argentina
teaching
learning process
Argentine History
Parra, Erwin
Funes, Graciela
Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
topic_facet Enseñanza
Aprendizaje
Historia Argentina
teaching
learning process
Argentine History
author Parra, Erwin
Funes, Graciela
author_facet Parra, Erwin
Funes, Graciela
author_sort Parra, Erwin
title Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
title_short Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
title_full Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
title_fullStr Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
title_full_unstemmed Pensar y hacer enseñanzas de la Historia Argentina
title_sort pensar y hacer enseñanzas de la historia argentina
description This essay shows the changes in the ways of teaching and thinking about Argentine History in fifth year courses of a high school in the city of Allen, Rio Negro province.Both teacher and students share numerous experiences at school which are meaningful and valuable for them. We will analyze these experiences taking into account the curricular material, whose main aim is to analyze the changes involved in teaching and learning process. This essay was presented in two contexts. It is produced within the framework of the educational research. Apart from that, it is a preview of a final thesis to get the post graduate degree in 'Specialization in Didactics of Social Science major studying History' from the university previously mentioned
publisher APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
publishDate 2022
url https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3689
work_keys_str_mv AT parraerwin pensaryhacerensenanzasdelahistoriaargentina
AT funesgraciela pensaryhacerensenanzasdelahistoriaargentina
first_indexed 2025-02-05T23:01:41Z
last_indexed 2025-02-05T23:01:41Z
_version_ 1823260280454381568