Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades
The aim of this article is to socialize formative experiences of educationandresearchproducedwithintheframeworkof exchanges(internships/trajectories)amongmembersofthe Association of Professors of Teaching of History of the National Universities (APEHUN).In line with the objectives of the Association...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3680 |
Aporte de: |
id |
I22-R128-article-3680 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I22-R128-article-36802024-08-01T16:58:19Z Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades Alvarez, Lucrecia Milagros Muñoz, María Esther Pasantías/trayectos Formación docente Investigación Práctica docente internships/trajectories teacher training research teaching The aim of this article is to socialize formative experiences of educationandresearchproducedwithintheframeworkof exchanges(internships/trajectories)amongmembersofthe Association of Professors of Teaching of History of the National Universities (APEHUN).In line with the objectives of the Association, we conducted internships at the Faculty of Human Sciences of the National University of Río Cuarto and at the Faculty of Educational Sciences and Humanities of the National University of Comahue. In the account of the experiences we intended to describe and analyze the spaces created and promoted by APEHUN to enrich the professional activities. Also reflect and contribute to the debate abouttheimportanceofinternships/trajectoriesinpublic universities as well as its possibilities and obstacles. El objetivo de este artículo es socializar experiencias formativas de enseñanza e investigación producidas en el marco de intercambios (pasantías/trayectos) entre los miembros de la Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de las Universidades Nacionales (APEHUN).En línea con los objetivos de la Asociación, realizamos pasantías en la Facultad de Ciencias Humanas de la Universidad Nacional de Río Cuarto y en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional del Comahue.En el relato de las experiencias nos propusimos describir y analizar los espacios generados y promovidos por APEHUN para enriquecer el accionar profesional. También reflexionar y contribuir al debate sobre la importancia, posibilidades y obstáculos, que presentan las pasantías/trayectos en las universidades públicas. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-04-05 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3680 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 13 (2015): Septiembre; 93-103 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3680/60714 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
institution |
Universidad Nacional del Comahue |
institution_str |
I-22 |
repository_str |
R-128 |
container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Pasantías/trayectos Formación docente Investigación Práctica docente internships/trajectories teacher training research teaching |
spellingShingle |
Pasantías/trayectos Formación docente Investigación Práctica docente internships/trajectories teacher training research teaching Alvarez, Lucrecia Milagros Muñoz, María Esther Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
topic_facet |
Pasantías/trayectos Formación docente Investigación Práctica docente internships/trajectories teacher training research teaching |
author |
Alvarez, Lucrecia Milagros Muñoz, María Esther |
author_facet |
Alvarez, Lucrecia Milagros Muñoz, María Esther |
author_sort |
Alvarez, Lucrecia Milagros |
title |
Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
title_short |
Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
title_full |
Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
title_fullStr |
Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
title_full_unstemmed |
Pasantías/Trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
title_sort |
pasantías/trayectos formativos: tensiones, desafíos y potencialidades |
description |
The aim of this article is to socialize formative experiences of educationandresearchproducedwithintheframeworkof exchanges(internships/trajectories)amongmembersofthe Association of Professors of Teaching of History of the National Universities (APEHUN).In line with the objectives of the Association, we conducted internships at the Faculty of Human Sciences of the National University of Río Cuarto and at the Faculty of Educational Sciences and Humanities of the National University of Comahue. In the account of the experiences we intended to describe and analyze the spaces created and promoted by APEHUN to enrich the professional activities. Also reflect and contribute to the debate abouttheimportanceofinternships/trajectoriesinpublic universities as well as its possibilities and obstacles. |
publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
publishDate |
2022 |
url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3680 |
work_keys_str_mv |
AT alvarezlucreciamilagros pasantiastrayectosformativostensionesdesafiosypotencialidades AT munozmariaesther pasantiastrayectosformativostensionesdesafiosypotencialidades |
first_indexed |
2025-02-05T23:01:40Z |
last_indexed |
2025-02-05T23:01:40Z |
_version_ |
1823260278912974848 |