Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro?
The article explains a part of the magistral conference that I held al the XV International Conference about Research in Social Science Didactics organized by GREDICS and th e Social Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona. First of all, it has been cousiderer the context and p...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2022
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3599 |
| Aporte de: |
| id |
I22-R128-article-3599 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I22-R128-article-35992024-08-02T14:46:13Z Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? Blanch †, Joan Pagès enseñanza de las ciencias sociales fornación del profesorado ciudadanía democrática social science teaching professor education democratic citizenship The article explains a part of the magistral conference that I held al the XV International Conference about Research in Social Science Didactics organized by GREDICS and th e Social Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona. First of all, it has been cousiderer the context and problems of the cunent world. Then, it has been articulated reflexions about on the challenges and meanings of the teaching social sciences, aboul which professorate and its formation, the development of the democratic conscience of citizenship and about the future as the engine of history. El artículo expone una parte de la conferencia magistral que pronuncie en la XV Jornadas Internacionales de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales organizadas por GREDICS y el Departamento de Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de Barcelona APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2022-03-15 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3599 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 16 (2018): Septiembre; 15-46 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3599/60643 Derechos de autor 2022 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
| institution |
Universidad Nacional del Comahue |
| institution_str |
I-22 |
| repository_str |
R-128 |
| container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
enseñanza de las ciencias sociales fornación del profesorado ciudadanía democrática social science teaching professor education democratic citizenship |
| spellingShingle |
enseñanza de las ciencias sociales fornación del profesorado ciudadanía democrática social science teaching professor education democratic citizenship Blanch †, Joan Pagès Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| topic_facet |
enseñanza de las ciencias sociales fornación del profesorado ciudadanía democrática social science teaching professor education democratic citizenship |
| author |
Blanch †, Joan Pagès |
| author_facet |
Blanch †, Joan Pagès |
| author_sort |
Blanch †, Joan Pagès |
| title |
Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| title_short |
Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| title_full |
Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| title_fullStr |
Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| title_full_unstemmed |
Los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿Qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| title_sort |
los retos de la enseñanza de las ciencias sociales, la geografia y la historia. ¿qué profesorado, qué ciudadanía, qué futuro? |
| description |
The article explains a part of the magistral conference that I held al the XV International Conference about Research in Social Science Didactics organized by GREDICS and th e Social Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona. First of all, it has been cousiderer the context and problems of the cunent world. Then, it has been articulated reflexions about on the challenges and meanings of the teaching social sciences, aboul which professorate and its formation, the development of the democratic conscience of citizenship and about the future as the engine of history. |
| publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
| publishDate |
2022 |
| url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3599 |
| work_keys_str_mv |
AT blanchjoanpages losretosdelaensenanzadelascienciassocialeslageografiaylahistoriaqueprofesoradoqueciudadaniaquefuturo |
| first_indexed |
2025-02-05T23:01:32Z |
| last_indexed |
2025-02-05T23:01:32Z |
| _version_ |
1823260271309750272 |