The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa
This article analyzes the curricular design of Social Sciences for the youth and adult modality of the province of Santa Fe and presents an alternative content proposal for the 5th year of this modality. It is elaborated from “relevant social problems” or “burning social conflicts” that cross the so...
Guardado en:
| Autores principales: | , |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2021
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3427 |
| Aporte de: |
| id |
I22-R128-article-3427 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I22-R128-article-34272024-09-10T17:25:31Z The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa Los problemas sociales relevantes en el currículum de Ciencias Sociales de la educación para jóvenes y adultos de la provincia de Santa Fe: una propuesta alternativa Álvarez, Lucrecia Milagros Andelique, Carlos Marcelo Problemas sociales Currículum Ciencias sociales Educación para jóvenes y adultos social problems curriculum Social Sciences youth and adult education This article analyzes the curricular design of Social Sciences for the youth and adult modality of the province of Santa Fe and presents an alternative content proposal for the 5th year of this modality. It is elaborated from “relevant social problems” or “burning social conflicts” that cross the social and daily reality of the students, and that commit them intellectually and emotionally, to the extent that they are part of that context in the one who is at stake his present and the future. This is built from an interdisciplinary approach designing thematic / problematic nuclei, which try to overcome disciplinary boundaries. En este artículo se analiza el diseño curricular de Ciencias Sociales de la modalidad de jóvenes y adultos de la provincia de Santa Fe y se presenta una propuesta alternativa de contenidos para 5to año de dicha modalidad.La misma se elabora a partir de “problemas sociales relevantes” o “conflictos sociales candentes” que atraviesan la realidad social y cotidiana de las y los estudiantes, y que los compromete intelectual y emocionalmente, en la medida en que son parte de ese contexto en el que está en juego su presente y el futuro. Ésta se construye desde un enfoque interdisciplinario diseñando núcleos temáticos/problemáticos, que intentan superar las fronteras ciencias disciplinares. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2021-11-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3427 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 19 (2021): Septiembre; 38-53 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3427/pdf Derechos de autor 2021 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Universidad Nacional del Comahue |
| institution_str |
I-22 |
| repository_str |
R-128 |
| container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Problemas sociales Currículum Ciencias sociales Educación para jóvenes y adultos social problems curriculum Social Sciences youth and adult education |
| spellingShingle |
Problemas sociales Currículum Ciencias sociales Educación para jóvenes y adultos social problems curriculum Social Sciences youth and adult education Álvarez, Lucrecia Milagros Andelique, Carlos Marcelo The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| topic_facet |
Problemas sociales Currículum Ciencias sociales Educación para jóvenes y adultos social problems curriculum Social Sciences youth and adult education |
| author |
Álvarez, Lucrecia Milagros Andelique, Carlos Marcelo |
| author_facet |
Álvarez, Lucrecia Milagros Andelique, Carlos Marcelo |
| author_sort |
Álvarez, Lucrecia Milagros |
| title |
The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| title_short |
The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| title_full |
The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| title_fullStr |
The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| title_full_unstemmed |
The Relevant social problems in the Social Sciences curriculum for youth and adult education in the province of Santa Fe.: una propuesta alternativa |
| title_sort |
relevant social problems in the social sciences curriculum for youth and adult education in the province of santa fe.: una propuesta alternativa |
| description |
This article analyzes the curricular design of Social Sciences for the youth and adult modality of the province of Santa Fe and presents an alternative content proposal for the 5th year of this modality. It is elaborated from “relevant social problems” or “burning social conflicts” that cross the social and daily reality of the students, and that commit them intellectually and emotionally, to the extent that they are part of that context in the one who is at stake his present and the future. This is built from an interdisciplinary approach designing thematic / problematic nuclei, which try to overcome disciplinary boundaries. |
| publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
| publishDate |
2021 |
| url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3427 |
| work_keys_str_mv |
AT alvarezlucreciamilagros therelevantsocialproblemsinthesocialsciencescurriculumforyouthandadulteducationintheprovinceofsantafeunapropuestaalternativa AT andeliquecarlosmarcelo therelevantsocialproblemsinthesocialsciencescurriculumforyouthandadulteducationintheprovinceofsantafeunapropuestaalternativa AT alvarezlucreciamilagros losproblemassocialesrelevantesenelcurriculumdecienciassocialesdelaeducacionparajovenesyadultosdelaprovinciadesantafeunapropuestaalternativa AT andeliquecarlosmarcelo losproblemassocialesrelevantesenelcurriculumdecienciassocialesdelaeducacionparajovenesyadultosdelaprovinciadesantafeunapropuestaalternativa AT alvarezlucreciamilagros relevantsocialproblemsinthesocialsciencescurriculumforyouthandadulteducationintheprovinceofsantafeunapropuestaalternativa AT andeliquecarlosmarcelo relevantsocialproblemsinthesocialsciencescurriculumforyouthandadulteducationintheprovinceofsantafeunapropuestaalternativa |
| first_indexed |
2025-02-05T23:01:30Z |
| last_indexed |
2025-02-05T23:01:30Z |
| _version_ |
1823260268613861376 |