Reflections about the teaching of History at Comahue University. The challenge of educating students to think in historical terms
This abstract is a first attempt to draw the attention on some difficulties revealed by the students attending the subjects Methodology and Techniques on Historical Research, Historical Teaching and Teaching Practice. These three subjects are included in the curricula of the 4th and 5th year of the...
Guardado en:
| Autores principales: | García, Norma Beatriz, Jara, Miguel Angel |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Departamento de Historia; Facultad de Humanidades
2015
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://revele.uncoma.edu.ar/index.php/historia/article/view/1065 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
About the teaching of thinking historically and the construction of citizenship, in the analysis of the teaching practice reports of UNC students
por: Toibero, Desiree, et al.
Publicado: (2020) -
Acerca de la enseñanza del pensar históricamente y la construcción de la ciudadanía, en el análisis de los informes de práctica docente de alumnos de la UNC
por: Toibero, Desiree -
Acerca de la enseñanza del pensar históricamente y la construcción de la ciudadanía, en el análisis de los informes de práctica docente de alumnos de la UNC
por: Toibero, Desirée, et al.
Publicado: (2020) -
Acerca de la enseñanza del pensar históricamente y la construcción de la ciudadanía, en el análisis de los informes de práctica docente de alumnos de la UNC
por: Toibero, Desiree, et al.
Publicado: (2020) -
Reflexiones en torno al profesorado. El desafío de formar para pensar históricamente
por: García, Norma Beatriz, et al.
Publicado: (2015)