Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital
Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use co...
Guardado en:
Autores principales: | , , , , , , , , , , , |
---|---|
Formato: | Objeto de conferencia |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
2013
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640 |
Aporte de: |
id |
I19-R120-10915-94640 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de La Plata |
institution_str |
I-19 |
repository_str |
R-120 |
collection |
SEDICI (UNLP) |
language |
Español |
topic |
Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications |
spellingShingle |
Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications González, Teresa Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
topic_facet |
Ciencias Informáticas Technologies Information Society Video games High school Personal computers and PC applications |
description |
Reconnecting Equality Project is for training high school students in new technologies for creative and genuine ownership of netbooks provided by Connect-Equality Plan. The project aims to promote students´s social inclusion in the Information Society and provide them the skills to design and use computers as productivity tools. This will be possible through an extracurricular workshop of design and video games development. We are an interdisciplinary team, belonging to the areas of sociology, business, social work, graphic design, multimedia design, pedagogy and social communication. |
format |
Objeto de conferencia Objeto de conferencia |
author |
González, Teresa Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo |
author_facet |
González, Teresa Dartsch, Germán Martín Panettieri, Fabio Dartsch, Pablo Barboza, Romina Andrea Malizia, Adrián Molini, Renzo Vázquez, Gerardo Araujo, Álvaro Salman, Diego Astorga, Valeria Barahona, Facundo |
author_sort |
González, Teresa |
title |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_short |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_full |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_fullStr |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_full_unstemmed |
Reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
title_sort |
reconectando igualdad: bases teóricas para la exploración de una posible implementación de los videojuegos en nuevas estrategias de alfabetización digital |
publishDate |
2013 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/94640 |
work_keys_str_mv |
AT gonzalezteresa reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT dartschgermanmartin reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT panettierifabio reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT dartschpablo reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT barbozarominaandrea reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT maliziaadrian reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT molinirenzo reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT vazquezgerardo reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT araujoalvaro reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT salmandiego reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT astorgavaleria reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital AT barahonafacundo reconectandoigualdadbasesteoricasparalaexploraciondeunaposibleimplementaciondelosvideojuegosennuevasestrategiasdealfabetizaciondigital |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820491761090563 |