Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares

The game at school is subject to profits, interests and goals which are different from the structures that structure games, creating a new kind of game that is homogenized, which results in the fact of not considering each student/player's corporal history. Therefore, this paper outlines a dial...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Emiliozzi, María Valeria, Galak, Eduardo Lautaro, Viñes, Nicolás, Fernández Chaverra, B.
Formato: Libro Capitulo de libro
Lenguaje:Español
Publicado: Funámbulos 2009
Materias:
Acceso en línea:http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/93783
http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/library?a=d&c=libros&d=Jpm492
http://viref.udea.edu.co/contenido/publicaciones/expo2009/juego_deporte-2009.pdf
Aporte de:
id I19-R120-10915-93783
record_format dspace
institution Universidad Nacional de La Plata
institution_str I-19
repository_str R-120
collection SEDICI (UNLP)
language Español
topic Educación Física
Juegos
Deporte
Cuerpo
Educación
Educación Física
Juegos
Juegos Escolares
Equidad
Didáctica
Physical Education
Games School
Games
Equity
Didactics
spellingShingle Educación Física
Juegos
Deporte
Cuerpo
Educación
Educación Física
Juegos
Juegos Escolares
Equidad
Didáctica
Physical Education
Games School
Games
Equity
Didactics
Emiliozzi, María Valeria
Galak, Eduardo Lautaro
Viñes, Nicolás
Fernández Chaverra, B.
Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
topic_facet Educación Física
Juegos
Deporte
Cuerpo
Educación
Educación Física
Juegos
Juegos Escolares
Equidad
Didáctica
Physical Education
Games School
Games
Equity
Didactics
description The game at school is subject to profits, interests and goals which are different from the structures that structure games, creating a new kind of game that is homogenized, which results in the fact of not considering each student/player's corporal history. Therefore, this paper outlines a dialogue between the games that take place within a specific context during school practices (called School Games), and games in general. The analysis of the particular game structures, which depends on the field where they are developed, whithin Bourdieu's theory framework, will allow us to build a toolbox that will enable us to develop a didactic of (re) inventing games.
format Libro
Capitulo de libro
author Emiliozzi, María Valeria
Galak, Eduardo Lautaro
Viñes, Nicolás
Fernández Chaverra, B.
author_facet Emiliozzi, María Valeria
Galak, Eduardo Lautaro
Viñes, Nicolás
Fernández Chaverra, B.
author_sort Emiliozzi, María Valeria
title Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
title_short Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
title_full Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
title_fullStr Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
title_full_unstemmed Jugar es (re)inventar los juegos : Análisis de las estructuras de los juegos escolares
title_sort jugar es (re)inventar los juegos : análisis de las estructuras de los juegos escolares
publisher Funámbulos
publishDate 2009
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/93783
http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/library?a=d&c=libros&d=Jpm492
http://viref.udea.edu.co/contenido/publicaciones/expo2009/juego_deporte-2009.pdf
work_keys_str_mv AT emiliozzimariavaleria jugaresreinventarlosjuegosanalisisdelasestructurasdelosjuegosescolares
AT galakeduardolautaro jugaresreinventarlosjuegosanalisisdelasestructurasdelosjuegosescolares
AT vinesnicolas jugaresreinventarlosjuegosanalisisdelasestructurasdelosjuegosescolares
AT fernandezchaverrab jugaresreinventarlosjuegosanalisisdelasestructurasdelosjuegosescolares
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820491748507648