Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
Virtual Agents are a set of computer programs capable of interacting with human beings in their own language (Spanish in our case). In particular, a Virtual Classroom Assistant is a Virtual Agent specialized in some field of knowledge featuring specific routines to provide tutoring, examinations, et...
Guardado en:
Autores principales: | , , , |
---|---|
Formato: | Objeto de conferencia |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
2011
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139975 https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/586.pdf |
Aporte de: |
id |
I19-R120-10915-139975 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de La Plata |
institution_str |
I-19 |
repository_str |
R-120 |
collection |
SEDICI (UNLP) |
language |
Español |
topic |
Ciencias Informáticas Asistentes Virtuales educación presencial |
spellingShingle |
Ciencias Informáticas Asistentes Virtuales educación presencial Dorfman, Mauricio Grondona, Andrea Mazza, Néstor Mazza, Patricio Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
topic_facet |
Ciencias Informáticas Asistentes Virtuales educación presencial |
description |
Virtual Agents are a set of computer programs capable of interacting with human beings in their own language (Spanish in our case). In particular, a Virtual Classroom Assistant is a Virtual Agent specialized in some field of knowledge featuring specific routines to provide tutoring, examinations, etc.
Virtual Classroom Assistants (“AVC” in Spanish) can be accessed obliquely through a web browser, constituting a new and attractive pedagogical resource. This work, mostly based on the pilot tests carried out during 2009-2011, in the course "Management of Information Systems" at the University of Buenos Aires - FCE, is aimed to provide insides of the interactions of students – AVC, and the impacts on the teaching-learning process, when the AVC is used in upper education as a complement of traditional lecture. |
format |
Objeto de conferencia Objeto de conferencia |
author |
Dorfman, Mauricio Grondona, Andrea Mazza, Néstor Mazza, Patricio |
author_facet |
Dorfman, Mauricio Grondona, Andrea Mazza, Néstor Mazza, Patricio |
author_sort |
Dorfman, Mauricio |
title |
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
title_short |
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
title_full |
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
title_fullStr |
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
title_full_unstemmed |
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial |
title_sort |
asistentes virtuales de clase como complemento a la educación universitaria presencial |
publishDate |
2011 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139975 https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/586.pdf |
work_keys_str_mv |
AT dorfmanmauricio asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial AT grondonaandrea asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial AT mazzanestor asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial AT mazzapatricio asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820458131161089 |