Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial

Virtual Agents are a set of computer programs capable of interacting with human beings in their own language (Spanish in our case). In particular, a Virtual Classroom Assistant is a Virtual Agent specialized in some field of knowledge featuring specific routines to provide tutoring, examinations, et...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Dorfman, Mauricio, Grondona, Andrea, Mazza, Néstor, Mazza, Patricio
Formato: Objeto de conferencia
Lenguaje:Español
Publicado: 2011
Materias:
Acceso en línea:http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139975
https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/586.pdf
Aporte de:
id I19-R120-10915-139975
record_format dspace
institution Universidad Nacional de La Plata
institution_str I-19
repository_str R-120
collection SEDICI (UNLP)
language Español
topic Ciencias Informáticas
Asistentes Virtuales
educación presencial
spellingShingle Ciencias Informáticas
Asistentes Virtuales
educación presencial
Dorfman, Mauricio
Grondona, Andrea
Mazza, Néstor
Mazza, Patricio
Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
topic_facet Ciencias Informáticas
Asistentes Virtuales
educación presencial
description Virtual Agents are a set of computer programs capable of interacting with human beings in their own language (Spanish in our case). In particular, a Virtual Classroom Assistant is a Virtual Agent specialized in some field of knowledge featuring specific routines to provide tutoring, examinations, etc. Virtual Classroom Assistants (“AVC” in Spanish) can be accessed obliquely through a web browser, constituting a new and attractive pedagogical resource. This work, mostly based on the pilot tests carried out during 2009-2011, in the course "Management of Information Systems" at the University of Buenos Aires - FCE, is aimed to provide insides of the interactions of students – AVC, and the impacts on the teaching-learning process, when the AVC is used in upper education as a complement of traditional lecture.
format Objeto de conferencia
Objeto de conferencia
author Dorfman, Mauricio
Grondona, Andrea
Mazza, Néstor
Mazza, Patricio
author_facet Dorfman, Mauricio
Grondona, Andrea
Mazza, Néstor
Mazza, Patricio
author_sort Dorfman, Mauricio
title Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
title_short Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
title_full Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
title_fullStr Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
title_full_unstemmed Asistentes Virtuales de Clase como complemento a la educación universitaria presencial
title_sort asistentes virtuales de clase como complemento a la educación universitaria presencial
publishDate 2011
url http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/139975
https://40jaiio.sadio.org.ar/sites/default/files/T2011/SSI/586.pdf
work_keys_str_mv AT dorfmanmauricio asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial
AT grondonaandrea asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial
AT mazzanestor asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial
AT mazzapatricio asistentesvirtualesdeclasecomocomplementoalaeducacionuniversitariapresencial
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820458131161089