La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior
The present teaching experience is developed in the training of the architect in the Subject Descriptive Geometry within a framework of action research on the incorporation of new strategies for the training of second year students of the career. We implemented a work plan, pedagogical and methodol...
Guardado en:
Autores principales: | , , , |
---|---|
Formato: | Objeto de conferencia |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/130209 |
Aporte de: |
id |
I19-R120-10915-130209 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de La Plata |
institution_str |
I-19 |
repository_str |
R-120 |
collection |
SEDICI (UNLP) |
language |
Español |
topic |
Arquitectura Educación Educación Superior Geometría descriptiva Aulas virtuales |
spellingShingle |
Arquitectura Educación Educación Superior Geometría descriptiva Aulas virtuales Marina, Cristián Caffaro, Cecilia Pagliarusco, Horacio Savino, Celina Mabel La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
topic_facet |
Arquitectura Educación Educación Superior Geometría descriptiva Aulas virtuales |
description |
The present teaching experience is developed in the training of the architect in the Subject Descriptive Geometry within a framework of action research on the incorporation of new strategies for the training of second year students of the career.
We implemented a work plan, pedagogical and methodological, integrating the face-to-face actions of the subject with processes in the virtual field, generating periodic observation, recording, reflection and evaluation spaces about the practice itself.
Our action supposes a dynamic between the face-to-face and the virtual as two co-existing spheres that collaborate in the communication of knowledge. |
format |
Objeto de conferencia Objeto de conferencia |
author |
Marina, Cristián Caffaro, Cecilia Pagliarusco, Horacio Savino, Celina Mabel |
author_facet |
Marina, Cristián Caffaro, Cecilia Pagliarusco, Horacio Savino, Celina Mabel |
author_sort |
Marina, Cristián |
title |
La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
title_short |
La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
title_full |
La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
title_fullStr |
La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
title_full_unstemmed |
La enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
title_sort |
la enseñanza de la geometría descriptiva en la formación de futuros arquitectos: una experiencia de investigación-acción sobre la implementación de nuevas estrategias de enseñanza en la educación superior |
publishDate |
2018 |
url |
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/130209 |
work_keys_str_mv |
AT marinacristian laensenanzadelageometriadescriptivaenlaformaciondefuturosarquitectosunaexperienciadeinvestigacionaccionsobrelaimplementaciondenuevasestrategiasdeensenanzaenlaeducacionsuperior AT caffarocecilia laensenanzadelageometriadescriptivaenlaformaciondefuturosarquitectosunaexperienciadeinvestigacionaccionsobrelaimplementaciondenuevasestrategiasdeensenanzaenlaeducacionsuperior AT pagliaruscohoracio laensenanzadelageometriadescriptivaenlaformaciondefuturosarquitectosunaexperienciadeinvestigacionaccionsobrelaimplementaciondenuevasestrategiasdeensenanzaenlaeducacionsuperior AT savinocelinamabel laensenanzadelageometriadescriptivaenlaformaciondefuturosarquitectosunaexperienciadeinvestigacionaccionsobrelaimplementaciondenuevasestrategiasdeensenanzaenlaeducacionsuperior |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820453165105153 |