Didactics: a scenario for the construction of language games

This paper defends the need of structuring a pedagogical look on the sciences to be taught, in order to think didactics as a type of knowledge to be built by the teacher when he faces the task of bringing scientific knowledge to the classroom. This recontextualization involves moving knowledge from...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Palacio Mejía, Luz Victoria, Machado Marín, Mónica Cecilia, Hoyos Melguizo, Juan Guillermo
Formato: Artículo publishedVersion Artículo revisado por pares
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Antioquia 2011
Materias:
Acceso en línea:http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/revistaeyp/article/view/9928
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-062&d=article9928oai
Aporte de:
id I16-R122-article9928oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic Language games, didactics, pedagogical look, recontextualization, teaching of sciences, pedagogical practice
Juego de lenguaje, didáctica, mirada pedagógica, recontextualización, enseñanza de las ciencias, práctica pedagógica
spellingShingle Language games, didactics, pedagogical look, recontextualization, teaching of sciences, pedagogical practice
Juego de lenguaje, didáctica, mirada pedagógica, recontextualización, enseñanza de las ciencias, práctica pedagógica
Palacio Mejía, Luz Victoria
Machado Marín, Mónica Cecilia
Hoyos Melguizo, Juan Guillermo
Didactics: a scenario for the construction of language games
topic_facet Language games, didactics, pedagogical look, recontextualization, teaching of sciences, pedagogical practice
Juego de lenguaje, didáctica, mirada pedagógica, recontextualización, enseñanza de las ciencias, práctica pedagógica
description This paper defends the need of structuring a pedagogical look on the sciences to be taught, in order to think didactics as a type of knowledge to be built by the teacher when he faces the task of bringing scientific knowledge to the classroom. This recontextualization involves moving knowledge from a scientific context to the cultural context of knowledge at school. In this line of ideas, language appears as one of the main problems to be thought of within the pedagogy-science dialog. Such a dialog helps teachers to analyze, reflect upon, and construct language games that make reworking scientific discourse possible from the perspective of teaching.How to reference this article: Palacio Mejía, Luz Victoria; Mónica Cecilia Machado Marín y Juan Guillermo Hoyos Melguizo, “La didáctica: un escenario para la construcción de juegos de lenguaje”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XX, núm. 50, (eneroabril), 2008, pp. 99-110.Received:  october 2007Accepted: january 2008
format Artículo
publishedVersion
Artículo revisado por pares
Artículo
publishedVersion
Artículo revisado por pares
author Palacio Mejía, Luz Victoria
Machado Marín, Mónica Cecilia
Hoyos Melguizo, Juan Guillermo
author_facet Palacio Mejía, Luz Victoria
Machado Marín, Mónica Cecilia
Hoyos Melguizo, Juan Guillermo
author_sort Palacio Mejía, Luz Victoria
title Didactics: a scenario for the construction of language games
title_short Didactics: a scenario for the construction of language games
title_full Didactics: a scenario for the construction of language games
title_fullStr Didactics: a scenario for the construction of language games
title_full_unstemmed Didactics: a scenario for the construction of language games
title_sort didactics: a scenario for the construction of language games
publisher Universidad de Antioquia
publishDate 2011
url http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/revistaeyp/article/view/9928
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-062&d=article9928oai
work_keys_str_mv AT palaciomejialuzvictoria didacticsascenariofortheconstructionoflanguagegames
AT machadomarinmonicacecilia didacticsascenariofortheconstructionoflanguagegames
AT hoyosmelguizojuanguillermo didacticsascenariofortheconstructionoflanguagegames
AT palaciomejialuzvictoria ladidacticaunescenarioparalaconstrucciondejuegosdelenguaje
AT machadomarinmonicacecilia ladidacticaunescenarioparalaconstrucciondejuegosdelenguaje
AT hoyosmelguizojuanguillermo ladidacticaunescenarioparalaconstrucciondejuegosdelenguaje
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820438911811584